به گزارش خبرنگار اهرامروز، حسن باقرپور در آیین رونمایی از پوستر هشتمین جشنواره سراسری ورنی شهرستان اهر که در خانه تاریخی دکتر قاسم خان اهری برگزار شد با اشاره به اینکه نخستین جشنواره ورنی در شهرستان اهر از سال ۸۴ کلید خورده است، اظهار داشت: تا به حال هفت دوره جشنواره ورنی به صورت شهرستانی، منطقه‌ای و استانی برگزار شده و در هشتمین دوره به صورت سراسری برگزار می‌شود.
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری اهر افزود: هشتمین جشنواره سراسری ورنی شهرستان اهر میزبان ورنی بافانی خواهد بود که در این حرفه مشغول به کار هستند و زمان برگزاری این جشنواره ۱۲ تا ۱۵ شهریورماه تعیین‌شده است.
وی از برگزاری نمایشگاه ورنی با محوریت عشایر در جنب هشتمین جشنواره سراسری ورنی شهرستان اهر خبر داد، گفت: عمده ورنی بافان در قسمتی از استان اردبیل و منطقه ارسباران قره‌داغ فعالیت دارند و به‌نوعی می‌توان گفت در سایر نقاط کشور نسبت به این مناطق فعالیت کمتری دارند.
باقرپور بابیان اینکه ورنی، فرش نیست و بافنده برای بافت ورنی اصلاً از نقشه استفاده نمی‌کنند بلکه طرح این صنعت جوشیده از ذهن خلاقانه بافنده است، ادامه داد: به لحاظ این که ورنی بافان اهری بازاری برای عرضه مستقیم ندارند لازم است تا برای رونق کسب‌وکار ورنی بافان محلی در منطقه پرتردد شهر اهر از جمله پارک ولایت ایجاد شود در حالی که خواست ورنی بافان غیر از این نیست.
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری اهر تصریح کرد: هشتمین جشنواره سراسری ورنی شهرستان اهر می‌تواند زمینه‌ای برای عرض‌اندام کردن هنرمندان اهری باشد به‌طوری که با رونق کسب‌وکار در حوزه ورنی بافی و حمایت از این قشر نه تنها برای شهر بلکه اقتصاد و معیشت هنرمندان ورنی باف نیز تامین می‌شود.
وی با تاکید بر اینکه فراخوان هشتمین جشنواره سراسری ورنی شهرستان اهر در دو بخش ” بافت و طرح و رنگ ” منتشر شده است، ابراز داشت: پس از ارسال آثار به دبیرخانه این جشنواره و داوری آثار رسیده، برگزیده‌ها به ترتیب اول تا سوم معرفی و جوایز به آثار برتر اهدا می‌شود.