به گزارش اهرامروز به نقل از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی، در موفقیتی کم نظیر، با اعلام وزارت، اداره کل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی در بین ۴ استان برتر قرار  گرفت. بر اساس این گزارش در این ارزیابی  اداره کل استان با کسب ۵۰۹ امتیاز و تفاوت فاحش با میانگین کشوری در بین برترین استانها از لحاظ راهبری پژوهشسراها قرار گرفت .

این ارزیابی که در هفت محور انجام گرفت، در ۴ محور بالاترین امتیاز به اداره کل آموزش و پرورش استان تعلق گرفته است .

لازم به ذکر است که در سنوات گذشته ۸ استان برتر در سطح کشور اعلام می شد که در ارزیابی اخیر انجام گرفته ، چهار استان برتر کشور اعلام شده است. قبل از این نیز ، گروههای آموزشی متوسطه استان، رتبه عالی را در ارزیابی وزارتی کسب کرده بود.

 همچنین براساس اعلام، پژوهشسراهای خیام اهر، سراب و آذربایجان ناحیه سه تبریز به ترتیب جزو پژوهشسراهای برتر استان معرفی شدند.

شایان ذکر است پژوهشسرای خیام مدیریت آموزش و پرورش اهر توانسته است چهار سال متوالی(از سال ۹۴ تا ۹۷) به عنوان رتبه اول استانی پژوهشسراهای استان آذربایجان شرقی در بین ۴۰ پژوهشسرای دایر استان و نیز برای سه سال متوالی(از سال ۹۵ تا ۹۷) رتبه برتر کشوری پژوهشسراهای دانش آموزی کشور را در بین ۶۲۸ پژوهش سرای دایر در کشور را به خود اختصاص دهد.