قلی الله قلی زاده در گفت‌وگو با خبرنگار اهرامروز با اشاره به تعیین ردیف اعتبار برای سد پیغام چایی در لایحه بودجه سال آینده اظهار داشت: در لایحه بودجه سال ۹۸ بیشترین اعتبار بین سدهای استان آذربایجان شرقی غیر از سدهای مرزی به سد پیغام چایی پیش‌بینی‌شده است.

وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه آیا در لایحه بودجه سال ۹۸ اعتباری برای احداث بزرگراه کلیبر-اهر پیش‌بینی‌شده است؟ افزود: ردیفی در لایحه بودجه برای احداث بزرگراه کلیبر-اهر پیش‌بینی‌نشده، ولی با پیگیری و رایزنی‌هایی که انجام داده‌ایم از اعتبارات شهرستانی و استانی برای ساخت این بزرگراه استفاده می‌کنیم.

نماینده مردم کلیبر، خداآفرین و هوراند در مجلس ادامه داد: به دنبال آن هستیم تا پس از تکمیل بزرگراه اهر-تبریز، احداث بزرگراه اهر-کلیبر آغاز شود چراکه مطالعات بزرگراه کلیبر مجدداً آغازشده که با اتمام مطالعات به دنبال تعریف ردیف بودجه خواهیم بود.

وزارت راه و شهرسازی اهمیت احداث بزرگراه کلیبر-اهر را می‌داند

قلی زاده با تأکید بر اینکه ضرورت احداث بزرگراه اهر-کلیبر به‌منظور تسهیل در جذب گردشگران گفت: خوشبختانه وزارت راه و شهرسازی به اهمیت گردشگری بودن منطقه ارسباران پی برده است و وزارت راه ما را در احداث این بزرگراه یا شاه‌راه گردشگری شمال استان آذربایجان شرقی همراهی می‌کند.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی بر لزوم تسریع درروند احداث بزرگراه کلیبر-اهر تأکید کرد و گفت: با احداث این بزرگراه شاهد تسهیل در سفر گردشگران به منطقه ارسباران و رونق اقتصادی و معیشتی مردم خواهیم بود.

وی در ادامه با اشاره به پیش‌بینی اعتبار ۶۲ هزار میلیارد تومانی حوزه عمرانی کشور در لایحه بودجه ۹۸ یادآور شد: دولت بخش اعظمی از پروژه‌های عمرانی را در سال آینده به بخش خصوصی واگذار می‌کند.

انتهای پیام/