به گزارش خبرنگار اهرامروز، حجت‌الاسلام قاسم محمدزاده در همایش عاملین زکات و روحانیون شهرستان اهر، اظهار داشت: کارگاه‌های آموزشی عاملین زکات ولایت معنی و مفهوم خاصی دارد و در واقع عاملین با ولایت معنی پیدا کرده‌اند، این کارگاه‌ها باید زمینه جمع‌آوری شبهات زکات باشد تا از اعتقادات مردم رفع شبهه کرده باشیم.

مسئول ستاد زکات کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه عاملین زکات از یک باور درونی که از اسلام و دین نشات گرفته است بهره‌مند هستند، افزود: باور درونی عاملین زکات تنها از زمان دین اسلام نیست بلکه انبیاء پیش از اسلام بحث زکات را مطرح کرده‌اند.

وی بابیان اینکه در طول سال گذشته نزدیک به ۱۴ میلیارد تومان زکات در آذربایجان شرقی جمع‌آوری شده است، گفت: این آمار در مقایسه با میزان زکات جمع‌آوری شده در سال ۹۴ حدود ۱۹ درصد افزایش‌یافته است.

حجت‌الاسلام محمدزاده ادامه داد: امسال با پیش‌بینی‌هایی که انجام داده‌ایم احتمالاً میزان جمع‌آوری زکات طی سال جاری در آذربایجان شرقی به ۱۸ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان از یک هزار و ۷۴۴ روستا جمع‌آوری شود.

مسئول ستاد زکات کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان شرقی با تأکید بر این‌که نزدیک به ۵ هزار نفر عاملین زکات در شهرستان‌های آذربایجان شرقی طی هفته‌های آینده آموزش می‌بینند، اضافه کرد: این در حالی است که آذربایجان شرقی در سال گذشته رتبه ۶ کشور در عملکرد جمع‌آوری زکات و رتبه ۳ کشوری در زمینه زکات فطره را کسب کرده است.