به گزارش خبرنگار اهرامروز، توحید اخلاقی در نشست بررسی آخرین وضعیت پروژه بزرگراه اهر – هریس – تبریز در کارگاه سامان محیط، اظهار کرد: پروژه بزرگراه اهر – هریس – تبریز در سه قطعه در احداث بوده که امیدواریم بتوانیم طبق قول‌هایی که داده‌ایم در اسرع وقت به اتمام برسانیم.

وی با اشاره به اینکه آسفالت‌ریزی پروژه بزرگراه اهر – هریس – تبریز از نیمه دوم شهریورماه آغاز می‌شود، افزود: سعی داریم تا پیش از آغاز فصل بارندگی آسفالت‌ریزی این بزرگراه را شروع کنیم و تلاش ما بر این است تا با همت پیمانکاران و حمایت‌های مسئولین امسال ۳۰ الی ۳۵ کیلومتر از پروژه بزرگراه اهر – هریس – تبریز را آسفالت‌ریزی کنیم.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی پروژه بزرگراه اهر – هریس – تبریز یکی از اولویت‌دار ترین پروژه‌های ملی و استانی عنوان کرد و گفت: اتمام این بزرگراه در واقع خدمتی بزرگ به مردم بیش از ۱۰ شهرستان خواهد بود چراکه بزرگراه اهر – هریس – تبریز یکی از پرترافیک‌ترین محورهای آذربایجان شرقی به شمار می‌رود.

اخلاقی بابیان اینکه اتمام کامل بزرگراه اهر – هریس – تبریز از حوادث و سوانح رانندگی و تلفات جانی جلوگیری می‌کند، بیان کرد: با توجه به اینکه رفته‌رفته به فصل بارندگی نزدیک می‌شویم و حال که فرصت کمی از فصل کاری باقی‌مانده باید نهایت تلاشمان را به کار گرفته و بیش از ماه‌های گذشته به روند احداث این بزرگراه سرعت بخشیم.

وی ادامه داد: در طول ۲٫۵ کیلومتر از گویجه بئل به سمت تبریز آن‌طور که انتظار داشتیم می‌بایست ابنیه‌های فنی آن به اتمام می‌رسید چراکه ما نمی‌توانیم آینده را پیش‌بینی کنیم ولی تاکنون اگر در این خصوص کمی تأخیر به وجود آمده اما باید این پروژه در روزهای تاسوعا و عاشورا نیز بدون تعطیلی ادامه یابد.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی با تأکید بر اینکه احداث ابنیه‌های فنی زمان‌بر بوده و پیمانکاران بایستی به‌طوری زمان‌بندی کنند که پیش از آغاز فصل بارندگی ابنیه فنی این بزرگراه را به اتمام برسانند، ابراز داشت: از پیمانکاران انتظار داریم تا ابنیه فنی باقی‌مانده بزرگراه اهر – هریس – تبریز که تاکنون احداث نشده را سریعاً احداث کنند و برای آینده تنها عملیات خاکی هم ماند مشکلی نداشته باشیم.

اخلاقی تأکید کرد: هدف از واگذاری بخشی از پروژه بزرگراه اهر – هریس – تبریز به شرکت سامان محیط این بود که تمامی ماشین‌آلات خود را در این پروژه به کار گیرد این در حالی است که شرکت سامان محیط که به بنیاد مسکن وابسته بوده و از شرکت‌های توانمند استان به شمار می‌رود انتظار داریم تا در احداث این پروژه تمامی تلاش خود را به‌کارگیری کند.

وی با اشاره به اینکه بزرگراه اهر – هریس – تبریز از جمله پروژه‌هایی است که به پیمانکاران بدهی نداریم، گفت: هراندازه‌ای که پیمانکاران بتوانند از جاده اهر – تبریز را به بزرگراه تبدیل کنند همان اندازه نیز می‌توانیم مطالبات آن‌ها را پرداخت کنیم و هر قدری که پیمانکاران در این پروژه کار کنند همان‌قدر می‌توانند پول بگیرند مجدداً درخواست می‌کنیم که از ظرفیت مالی که دولت برای احداث بزرگراه اهر – هریس – تبریز در اختیار گذاشته استفاده کنیم.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی بر لزوم تسریع در روند احداث بزرگراه اهر – هریس – تبریز تأکید کرد، افزود: اتمام هرچه سریع تر پل خواجه در بزرگراه اهر – هریس – تبریز حتی از نان شب هم واجب تر است چراکه معارضن احداث این پل زمان زیادی را از ما گرفت و هر کاری برای مصالحه با آنها انجام دادیم نشد اما امسال به لطف خداوند متعال این معارضین نیز کنار آمدند و مشکل حل شد.

آقای اخلاقی ما در احداث بزرگراه از سرمایه شخصی‌مان هزینه می‌کنیم

پیمانکار خطاب به مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی، گفت: اوراقی که بین پیمانکاران توزیع شد را دریافت نکردیم و برای احداث بزرگراه اهر – تبریز از سرمایه مالی شخصی‌مان هزینه می‌کنیم.

وی ادامه داد: مشکلی اصلی‌مان تأمین قیر است به‌طوری‌که هر روز باید ۲۲ میلیون تومان هزینه قیر پرداخت کنیم ولی انتظار ما این است که حداقل قیر مورد نیاز را تأمین کنید.

انتهای پیام/