به گزارش خبرنگار اهرامروز، زاهد محمودی در آیین بزرگداشت هفته جهاد کشاورزی در شهرستان اهر با اشاره به این‌که جهاد سازندگی بیشترین تأثیرگذاری را در حوزه‌های محرومیت‌زدایی و اقتصادی داشته است، اظهار داشت: دستگاه‌های متعددی هستند که در بخش کشاورزی انجام‌وظیفه می‌کنند اما برجسته‌ترین نقش را جهاد کشاورزی ایفاء می‌کند.

وی، تأمین امنیت غذایی مردم را مهم‌ترین رویکردهای دستگاه‌های ذی‌ربط عنوان کرد، گفت: با توجه به گستردگی تولیدات بخش کشاورزی، لذا باید جهاد کشاورزی و سایر دستگاه‌ها برای تأمین امنیت غذایی مردم بیش از پیش حساسیت به خرج دهند.

فرماندار شهرستان اهر بر لزوم توجه کشاورزان و نظارت جهاد کشاورزی بر تولید محصولات ارگانیک تأکید کرد و افزود: اکنون آنچه که مهم است سلامتی مردم و امنیت غذایی آن‌هاست در حالی که اگر توجه کنیم در حال حاضر کشورها به سمت تولید محصولات ارگانیک حرکت می‌کنند.

محمودی با تأکید بر این‌که بانک کشاورزی در توسعه و ترویج کشاورزی نقش مؤثری را از خود ایفاء می‌کند، گفت: خوشبختانه بانک کشاورزی اهر در سال گذشته و سال‌جاری بیشترین تسهیلات را در آذربایجان‌شرقی پرداخت کرده است و همین امر در راستای توسعه و تقویت بخش کشاورزی بوده است.

وی، توسعه اشتغال در روستاها را از رویکردهای دولت دوازدهم عنوان کرد، یادآور شد: با توجه به اینکه یکی از معضلات جامعه امروز بیکاری جوانان است، شهرستان اهر در راستای ایجاد و حمایت از اشتغال پایدار در روستاها و عشایر و اشتغال فراگیر در مقایسه با سایر شهرستان‌ها بیشتر تسهیلات را پرداخت کرده و توانسته رتبه نخست استانی را کسب کند.

فرماندار شهرستان اهر اضافه کرد: هر اقدامی که برای توسعه و تقویت زیرساخت‌های بخش کشاورزی شهرستان اهر انجام می‌گیرد در راستای حمایت از اشتغال پایدار است چراکه بیکاری جوانان جزو مهم‌ترین چالش‌های کشور است.

محمودی در پایان بابیان این‌که بر اساس منابع موجود آبی در سد ستارخان، تنها یک‌سوم آب مورد نیاز بخش کشاورزی شهرستان اهر قابل تأمین است، خاطرنشان کرد: با توجه به افزایش بیش از ۳۰ درصدی بارندگی‌ها در اهر، ولی هنوز در تأمین آب مورد نیاز محدودیت داریم لذا از کشاورزان درخواست می‌کنیم تا در مصرف آب نهایت توجه را داشته باشند.

انتهای پیام/