به گزارش خبرنگار اهرامروز، بیت‌الله عبدالهی در نشست بررسی آخرین وضعیت پروژه بزرگراه اهر – هریس – تبریز که در کارگاه سامان محیط برگزار شد، اظهار کرد: بنده با رئیس‌جمهور را در مجلس ملاقات کرده و بحث بزرگراه اهر – تبریز را به‌پیش کشیدم که آقای روحانی قرار بود بزرگراه اهر – هریس – تبریز تا پایان سال ۹۵ به اتمام برسند که دکتر روحانی گفتند عجب! خوب گفتیم اما تمام نشد.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس با اشاره به اینکه مشکل ما در جاده اهر – هریس – تبریز تا بخش خواجه بیشتر از سایر نقاط حاد تر است، افزود: بیشترین ترافیک در بزرگراه اهر – هریس – تبریز از تبریز تا خواجه بوده در حالی که می‌بایست حداقل تا خواجه این بزرگراه به اتمام می‌رسید اما نرسیده و این امر برای ما جای سؤال است.

وی ادامه داد: مردم در جاده اهر – هریس – تبریز سنگین‌ترین ترافیک را تحمل می‌کنند و مردم از این بابت گله‌مندند که ساعت‌ها در این محور معطل می‌شوند که حق هم با مردم است چرا احداث بزرگراهی همچون بزرگراه اهر – هریس – تبریز باید ۱۰ سال به طول بیانجامد.

عبدالهی با انتقاد از اینکه بدهی ۱۲ میلیارد تومانی دولت به شهرداری‌های اهر و هریس از زمان احمدی‌نژاد تاکنون پرداخت‌نشده است، گفت: شهرداری‌های اهر و هریس که در زمان زلزله سال ۹۱ منطقه ارسباران و با تصویب دولت پروانه ساخت و ساز رایگان صادر کرده‌اند از زمان دولت احمدی‌نژاد تاکنون باقی‌مانده و فقط ۲۵۰ میلیون تومان از این بدهی پرداخت‌شده در حالی که وضعیت مالی شهرداری‌های اهر و هریس خوب نیست.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس اضافه کرد: شهرداری‌های اهر و هریس از هر جهت محروم هستند و وقتی دولت مصوبه‌ای را به تصویب می‌رساند باید به اجرای آن عمل کند ولی متأسفانه اقدامات جدی در این خصوص ندیده‌ایم.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه عدم اتمام بزرگراه اهر – هریس – تبریز از مسئولین گرفته تا پیمانکاران برای همه آبروریزی است، گفت: همه در قبال اتمام بزرگراه اهر – هریس – تبریز مسئول هستیم چراکه تاکنون اقدامات خوبی در تمامی زمینه‌ها انجام‌شده ولی در مقابل نیازهای مردم هنوز کافی نیست.

عبدالهی یکی از عوامل افزایش تعداد جوانان بیکار شهرستان‌های اهر و هریس را جاده اهر – هریس – تبریز ذکر کرد، بیان داشت: اگر بزرگراه اهر – هریس – تبریز به اتمام نرسد و امنیت جانی سرمایه‌گذاران تأمین نشود یقیناً کسی برای سرمایه‌گذاری پیش‌قدم نخواهد شد اما خوشبختانه با فعالیت‌های شبانه‌روزی در این بزرگراه و اتمام آن بخش عمده‌ای مشکلات مردم حل و فصل می‌شود.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس بابیان اینکه احداث بزرگراه اهر – هریس – تبریز حتی روزهای تاسوعا و عاشورا نیز ارزشمند است، خاطرنشان کرد: قطعاً بدون هیچ وقفه‌ای برای تأمین مطالبات پیمانکاران بزرگراه اهر – هریس – تبریز را پیگیری می‌کنم و در صورت اینکه با تمام وجود این پروژه را به اتمام برسانند از حق و حقوق پیمانکاران دفاع خواهم کرد.

انتهای پیام/