به گزارش خبرنگار اهرامروز، سرهنگ پاسدار موسی صفی صبح امروز در نشست خبری به مناسبت سال‌روز تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار داشت: از بدو شیوع ویروس کرونا در اهر، رسانه‌ها، بسیجیان و سپاهیان در کنار مدافعان سلامت در خط مقدم هستند.

وی افزود: رسانه‌ها و خبرنگاران شهرستان اهر در جبهه مبارزه با ویروس کرونا کم نگذاشتند بلکه در خط مقدم در کنار مدافعان سلامت بوده و هستند و این مهم قابل تقدیر است.

فرمانده سپاه ناحیه اهر با اشاره به این‌که تشکیل نظام جمهوری اسلامی یک نعمت الهی بود، گفت: امام راحل فرمودند که انقلاب اسلامی را به دنیا صادر خواهیم کرد و در طول چهل سال گذشته فراز و نشیب‌های مختلفی را تجربه کردیم و از طرفی تاسیس سپاه در جهت دفاع از آرمان‌های انقلاب اسلامی بود.

صفی تصریح کرد: در سال‌های ابتدایی تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در محضر امام راحل از سپاه بدگویی کرده بودند که ایشان فرمودند از سپاه کاملاً راضی‌ام، این فرموده امام راحل قوت قلبی برای بسیجیان بود.

وی، سازندگی، محرومیت‌زدایی، تجهیزات نظامی و غیره را از محورهای فعالیت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ذکر کرد و گفت: ولایت‌مداری و انقلابی بودن و انقلابی ماندن از شاخصه‌های سپاهیان و بسیجیان است، هیچ‌گاه سپاه از مسیر راستین انقلاب منحرف نشده است.

فرمانده سپاه ناحیه اهر بابیان این‌که کارنامه سپاه در تقویت بنیه دفاعی، محرومیت‌زدایی، دفاع از مرزها، مبارزه با گروهک‌های تروریستی روشن است، ابراز داشت: پاسداران سپاه ناحیه اهر علاوه بر وظایفی که دارند در محلات خود اقداماتی مناسب انجام می‌دهند که نه رسانه‌ای و نه برای خودنمایی است بلکه فعالیت جهادی گمنامانه پاسداران برای ما افتخار است.

صفی تصریح کرد: مردم‌داری، مردم یاری و مردم نوازی سه محور مورد انتظار مقام معظم رهبری از سپاه است و ما تمامی برنامه‌ها و اقدامات را بر پایه این محورها تدوین و برنامه‌ریزی می‌کنیم.

وی از آغاز آب‌رسانی به تعدادی از روستاهای شهرستان اهر خبر داد و گفت: سپاه و پاسداران پیش مرگ مردم است و در شرایط لازم جان‌مان را فدای مردم می‌کنیم، لباس سبزی که پوشیده‌ایم با مرام و اعتقادات‌مان به مردم خدمت می‌کنیم، ما برای امنیت و آرامش مردم با جان‌مان معامله می‌کنیم.

فرمانده سپاه ناحیه اهر تاکید کرد: از زمان شیوع ویروس کرونا در اهر به خداوندی خدا پای‌کار بودیم و کم‌کاری نکردیم، ما هیچ غشی در خدمت‌گذاری نکردیم و سعی کردیم پا به پای کادر درمانی باشیم در این‌جا لازم می‌دانم از دکتر میرزاپور قدردانی کنم موفقیت در مقابله با ویروس کرونا مدیون این عزیز است.

وی بیان کرد: در مراحل مختلف ۳۷ هزار پَک بهداشتی در سطح شهر و روستاهای شهرستان اهر توزیع کرده‌ایم و از طرفی هم ۱۲۰۰ بسته معیشتی در بین نیازمندان و اقشاری که در جریان شیوع ویروس کرونا آسیب دیده بودند توزیع کردیم.

صفی گفت: رزمایش کمک مؤمنانه با نظارت امام جمعه اهر و مجری‌گری سپاه در حال اجرا است و در مرحله اول ۱۰۰۰ بسته معیشتی در شب ماه مبارک رمضان توزیع می‌کنیم، برنامه‌ریزی کرده‌ایم تا در طول ماه مبارک رمضان حداقل چهار مرحله به نیازمندان کمک‌رسانی کنیم.

فرمانده سپاه ناحیه اهر با تاکید بر این‌که هر کسی که توان دارد در رزمایش کمک مؤمنانه مشارکت کند، خاطرنشان کرد: اجازه ندهیم هم‌نوعان‌مان در روزهایی که ویروس کرونا مردم را تهدید می‌کند تنها بمانند و در حد توان به یاری نیازمندان و اقشار آسیب دیده بشتابیم.

وی با ذکر این‌که طرح کرامت در محلات حاشیه‌ای شهر اجرا می‌شود، یادآور شد: اولویت در این طرح با منطقه شله‌بران است در کنار این‌ها، کارگاه‌ها و کلاس‌های آموزشی نیز با حفظ کرامت انسانی برگزار می‌کنیم.

صفی گفت: تمامی برنامه‌های ابلاغی سپاه ناحیه اهر در سال جاری، پیامدمحور است چون معتقدیم باید اقدامات، برنامه‌ها و حضور فعال سپاه و بسیج در محرومیت‌زدایی و خدمات‌رسانی برای مردم قابل لمس باشد