به گزارش خبرنگار اهرامروز،حبیب امین‌زاده در بازدید از آخرین روند احداث کارخانه آهک هیدراته شهرستان اهر با اشاره به این‌که تولید محصول نهایی در کارخانه آهک هیدراته اولویت اصلی خواهد بود، اظهار داشت: کارخانه آهک هیدراته شهرستان اهر جزو ۶۱ مگاپروژه ملی است که با تولید آهک در تأمین نیازهای مجتمع مس سونگون نقش اساسی ایفاء خواهد نمود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی از افتتاح کارخانه آهک هیدراته، نفلین سینیت کلیبر و ۲ مگاپروژه ملی دیگر در تبریز خبر داد و گفت: فاز نخست کارخانه آهک هیدراته شهرستان اهر به زودی افتتاح می‌شود و هم‌زمان با بهره‌برداری؛ کنگ‌زنی آغاز عملیات اجرایی فاز دوم این پروژه نیز انجام خواهد شد.

وی بر لزوم توجه به محوطه‌سازی کارخانه آهک هیدراته شهرستان اهر برای آیین افتتاح این پروژه ملی تأکید کرد و گفت: مدیران کارخانه آهک هیدراته شهرستان اهر برای هفته آینده، راه‌اندازی مکانیکی را در دستور کار دارند.

امین‌زاده از پیشرفت ۹۸ درصدی کارخانه آهک هیدراته شهرستان اهر خبر داد و یادآور شد: کارخانه آهک هیدراته شهرستان اهر به بهره برداری شرکت صنعتی و معدنی مولیبدن مس آذربایجان با سرمایه‌گذاری ۱۳۰۰ میلیارد ریالی به بهره‌برداری می‌رسد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی تأکید کرد: فاز نخست کارخانه آهک هیدراته شهرستان اهر با ظرفیت تولید سالانه ۶۵ هزار تُن در هفته‌های آینده به صورت مکانیکی راه‌اندازی می‌شود.

 

کارخانه آهک هیدراته اهر آماده افتتاح است

سید جلال عطایی در جریان بازدید فرماندار اهر و رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی از آخرین روند احداث کارخانه آهک هیدراته شهرستان اهر اظهار کرد: در حال حاضر کوره کارخانه آهک هیدراته آماده راه‌اندازی است و در حوزه نرم‌افزار کنترل خط تولید با توجه به تحریم‌های ظالمانه سال‌های اخیر و قطع همکاری شرکت خارجی، با تبدیل تحریم به فرصت موفق به بومی‌سازی سیستم کنترلی کارخانه شده‌ایم که مصداق بارز پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌های مسیر تولید است.

مدیرعامل شرکت صنعتی و معدنی مولیبدن مس آذربایجان افزود: کارخانه آهک هیدراته اهر آماده راه‌اندازی بوده و از این‌رو مقدمات برگزاری آیین بهره‌برداری از کارخانه آهک هیدراته نیز فراهم است.

وی بابیان اینکه کارخانه آهک هیدراته شهرستان اهر از نظر زیست محیطی؛ هیچ‌گونه آلایندگی ندارد، ابراز داشت: بر اساس تمهیدات فنی پیش‌بینی شده من‌جمله بگ فیلترهای طراحی شده؛ تمامی جوانب زیست محیطی در کارخانه آهک هیدراته شهرستان اهر رعایت شده است و از این بابت کارخانه‌ای سبز و دوست‌دار محیط زیست خواهیم داشت.