به گزارش خبرنگار اهرامروز، سرهنگ پاسدار حسن سیفی در حاشیه مراسم اعزام کاروان راهیان نور شهرستان اهر به مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس اظهار کرد: اعزام کاروان‌های راهیان نور تداعی‌کننده خاطرات اعزام رزمندگان به جبهه‌های جنگ علیه باطن بوده و اکنون مسئولان نظام همراه با یکدیگر برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت‌طلبی همدلی می‌شوند.

وی بابیان اینکه، یکی از اهداف اعزام خانواده‌ها به مناطق عملیاتی آشنایی با فداکاری ملت غیور و شجاع است، اضافه کرد: عمل به خواسته‌های شهدا مهم‌ترین دلیل حفظ ارزش‌های اسلامی بوده و آن‌هم حفظ شئونات اسلامی، نه تنها در مناطق جنگی، بلکه در جای‌جای کشور است.

جانشین سپاه ناحیه اهر اضافه کرد: آنهایی که ذره‌ای بر روی لباس‌شان خاک می‌نشیند سریع سراسیمه خاک را تمیز می‌کنند و وقتی این افراد به مناطقی همچون شلمچه می‌روند لباس‌شان که هیچ، تمامی وجودشان خاکی می‌شود.

سیفی بابیان اینکه برگزاری اردوی راهیان نور می‌تواند دیدگاه‌ها و اعتقادات جوانان را مستحکم‌تر کند، گفت: پدری گفت من هم می‌خواهم کنار فرزندم به راهیان نور بروم تا ببینم آنجا چه خبر است که همه می‌روند و آن پدر وقتی رفت و بازگشت به کل متحول شده بود.

وی هدف از اعزام کاروان‌های راهیان نور را آشنایی خانواده‌ها با فرهنگ ایثار و شهادت عنوان کرد و گفت: راهیان نور از این جهت می‌تواند بر معنویت جوانان بیفزاید که ۹۰ درصد کاروان‌های اعزامی را جوانان تشکیل می‌دهند.

جانشین سپاه ناحیه اهر بابیان اینکه ۱۵۰ نفر از بسیجیان اهری به مناطق عملیاتی جنوب اعزام شدند گفت: مدت‌زمان این کاروان ۶ روز بوده و به‌وسیله ۳ اتوبوس جداگانه، برادران، خواهران و خانوادگی اعزام می‌شوند و از مناطق عملیاتی فتح المبین، فکه، القمه، شلمچه، هویزه بازدید خواهند کرد.

انتهای پیام/