به گزارش اهرامروز، محمد اسدی در آیین افتتاح کارگاه تهیه میوه خشک، چیپس میوه و سرکه سیب که به مناسبت هفته جهاد کشاورزی و با حضور مسئولان شهرستانی برگزار شد اظهار کرد: کارگاه تهیه میوه خشک، چیپس میوه و سرکه سیب یکی از پروژه های اقتصاد مقاومتی شهرستان اهر بوده که با کمترین هزینه بیشترین اشتغال زایی را داشته است.

وی با اشاره به این که کارگاه تهیه میوه خشک، چیپس میوه و سرکه سیب با مجوز مشاغل خانگی و از طریق جهاد کشاورزی شهرستان راه اندازی شده است، افزود: ظرفیت این کارگاه در روز یک تن ورودی و ۱۰۰ کیلوگرم خروجی است که با مشارکت بخش خصوصی و موسسه خیریه امام سجاد (ع) و با سرمایه گذاری ۱۵۰ میلیون تومان افتتاح شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اهر اضافه کرد: برای بهره مندی از تسهیلات مشاغل خانگی به عنوان سرمایه در گردش کارگاه تهیه میوه خشک، چیپس میوه و سرکه سیب، پرونده وام ۴۰ میلیون تومانی نیز برای این کارگاه تشکیل داده ایم.

 اسدی با تاکید بر این که رایزنی هایی برای دریافت نشان سلامت کارگاه تهیه میوه خشک، چیپس میوه و سرکه سیب از سازمان غذا و دارو انجام گرفته است، گفت: در حال حاضر بازار این کارگاه داخلی بوده و مذاکراتی با تجار خارجی جهت صادرات تولیدات میوه خشک از شهرستان اهر نیز صورت گرفته است.

گفتنی است؛ کارگاه تهیه میوه خشک، چیپس میوه و سرکه سیب با مشارکت بخش خصوصی و موسسه خیریه امام سجاد (ع) و سرمایه گذاری ۱۵۰ میلیون تومانی و با اشتغال زایی ۱۵ نفر مورد بهره برداری قرار گرفت.