به گزارش خبرنگار اهرامروز، مدد سمندری در نخستین جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرائم انتخاباتی شهرستان اهر، اظهار داشت: حضور پرشور مردم در سه انتخابات پیش رو ریاست جمهوری، میان‌دوره‌ای مجلس دهم اهر و هریس و شوراهای اسلامی شهر و روستا مشت محکمی بر دهان یاوه‌گویان و دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

وی با اشاره به اینکه آمار نهایی کسانی که در انتخابات میان‌دوره مجلس دهم حوزه اهر و هریس نام‌نویسی کرده‌اند ۴۶ نفر است، افزود: پرونده تمامی داوطلبان انتخابات مجلس به‌منظور استعلام چهارگانه به وزارت کشور ارسال‌شده و تا روزهای آینده نتیجه استعلام چهارگانه به فرمانداری‌ها و هیئت‌های اجرایی اعلام می‌شود تا روند بررسی صلاحیت‌ها آغاز شود.

معاون فرماندار اهر بابیان اینکه هیئت‌های اجرایی انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس در شهرستان اهر از بین ۳۰ نفر از معتمدین اهر انتخاب‌شده اند، ادامه داد: ۳ نفر به‌عنوان هیئت نظارت بر انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس و هیئت ۵ نفره نظارت بر انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا در شهرستان اهر تشکیل شده است.

سمندری با تأکید بر اینکه از سی‌ام اسفندماه سال جاری ثبت‌نام از داوطلبان انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا در اهر آغاز و تا ۶ فروردین‌ماه سال آینده ادامه می‌یابد، گفت: اعضای هیئت‌های اجرایی و نظارت بر انتخابات شهرستان اهر از طریق مراجع ذی‌ربط از آموزش‌های لازم برخوردار می‌شوند تا بیشتر به وظایف خودآگاهی یابند.

وی تصریح کرد: با همکاری نهادهای امنیتی کانون‌های تخلفات انتخاباتی شناسایی و برای مقابله با متخلفان اقدامات قانونی صورت می‌گیرد، متأسفانه چرا در کشوری اسلامی شاهد خریدوفروش رأی باشیم درحالی‌که دشمنان برای به سخره گرفتن نظام و ملت ایران به دنبال سوژه هستند و با خریدوفروش رأی نه‌تنها به شهر، استان و کشور خیانت می‌شود بلکه برخی‌ها با این اقدام حق مردم را نیز ضایع می‌کنند.

معاون فرماندار اهر با ابراز تأسف از اینکه اگر کاندیدایی مرتکب تخلف می‌شود چگونه می‌تواند برای کشور و ملت قانون‌گذاری کند، اظهار کرد: مردم اجازه تخلف به کاندیداهای و اطرافیان آنان را ندهند، افرادی رأی خود را می‌فروشند حق‌وحقوق مردمی که صادقانه رأی می‌دهند را ضایع می‌کنند و به این دسته از افراد توصیه می‌کنیم تا از تخلف انتخاباتی پرهیز کنند.