به گزارش خبرنگار اهرامروز، احمد محرم‌زاده در جلسه شورای آموزش و پرورش اهر که با حضور معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان تجهیز و نوسازی مدارس کشور برگزار شد، اظهارداشت: منطقه ارسباران و به تبع شهرستان‌های اهر و هریس نقش مهمی را در پیروزی انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس ایفاء کرده‌اند، اما متاسفانه از غافله توسعه عقب‌مانده‌اند.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس با اشاره به این‌که زمانی بود که تعلیم و تربیت شهرستان‌های ارسباران بر عهده معلمان اهری بود، افزود: شهرستان‌های اهر و هریس از نظر امکانات، تجهیزات آموزشی و معیشت معلمان نیازمند توجه ویژه وزارت آموزش و پرورش است.

وی با قدردانی از نقش خیرین در تامین و تجهیز مدارس شهرستان اهر ادامه داد: مردم اهر و هریس و همچنین ارسباران با توجه به سابقه مردم این منطقه در انقلاب و دوران دفاع مقدس و تقدیم هزاران شهید، جانباز و ایثارگر؛ لایق بهترین و بروزترین امکانات و تجهیزات آموزشی هستند.

محرم‌زاده در ادامه با اشاره به جزئیاتی از لایحه ارسالی بودجه سال ۱۴۰۰ دولت به مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه در لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ دولت؛ غنی هر روز غنی‌تر و فقیر هر روز فقیرتر می‌شود و عدم مدیریت هزینه کرد ارز ۴۲۰۰ تومانی باعث شکل‌گیری فساد می‌شود به طوری که اگر این ارز در جای مناسب و برای معیشت مردم هزینه شود شاید شاهد گرانی افسارگسیخته نباشیم.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس از حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی در لایحه بودجه سال آینده دولت با تصمیم کمیسیون تلفیق بودجه مجلس شورای اسلامی خبر داد، یادآور شد: اگر حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی در لایحه بودجه سال آینده دولت در صحن علنی مجلس رای بیاورد؛ نمایندگان برای این ارز جایگزین خواهد داشت تا مستقیماً در معیشت و زندگی اقشار آسیب‌پذیر تاثیرگذار باشد.

وی با ذکر این‌که ارز با نرخ دولتی عملاً به نام مردم و به کام عده‌ای است، تصریح کرد: متاسفانه ارز دولتی به دلیل عدم مدیریت درست؛ هیچ تاثیری در معیشت مردم نداشته است به طوری که فقط منافع آن به جیب عده‌ای خاص رفته است.

محرم‌زاده تاکید کرد: ۶۰ درصد بودجه سال ۱۴۰۰؛ مربوط به شرکت‌های وابسته دولت بوده که مجلس شورای اسلامی به دنبال حذف این ردیف است و از طرفی هزینه‌های جاری دولت در لایحه بودجه سال آینده ۶۰ درصد را شامل می‌شود.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از کاهش ۴ درصدی بودجه عمرانی کشور در لایجه بودجه سال ۱۴۰۰ خبر داد و گفت: در لایحه بودجه سال آینده دولت، تنها ۱۱ درصد برای پروژه‌های عمرانی کشور بودجه پیش‌بینی شده که رقم بسیار ناچیزی است و هفته آینده که لایحه بودجه در صحن علنی مجلس بررسی خواهد شد نیازهای مردم و کشور را لحاظ می‌کند.

وی با تاکید بر این‌که مجلس شورای اسلامی در بررسی لایحه بودجه سال ۱۴۰۰؛ معیشت و اشتغال مردم را در نظر می‌گیرد، خاطرنشان کرد: همچنین مجلس تمهیدات ساخت سالانه ۱ میلیون مسکن که ۲۰۰ هزار واحد آن روستایی است را فراهم می‌کند تا نیازهای مردم به مسکن با نرخ مناسب و عادلانه تامین شود.