به گزارش خبرنگار اهرامروز، حجت‌الاسلام علی مصائبی در بازدید از غرفه ویژه مطبوعات و پایگاه‌های خبری شهرستان اهر در نمایشگاه مطبوعات آذربایجان شرقی، اظهار کرد: در هر جامعه‌ای هر مقدار علم و دانش نسبت به بحث مطالعاتی در بین مردم بیشتر باشد بدون شک نمایشگاه‌های کتاب نیز می‌تواند در بحث مطالعه نقش مؤثری داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه برخی از کتاب‌ها و متون در افزایش علاقه‌مندی مردم به مطالعه نقش بسزایی دارد، افزود: اگر این‌گونه نمایشگاه کتاب وجود نداشته باشد شاید توفیق خرید و مطالعه کتاب نیز حاصل نشده و فرصت بازدید خانواده‌ها ازاین‌گونه اماکن که نقش بسیار مهمی در علاقه‌مندی آن‌ها به کتاب و کتاب‌خوانی دارد نیز به وجود نیاید.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی با ذکر اینکه کتاب بهترین و عزیزترین رفیق برای انسان است گفت: کتاب ازجمله دوستان انسان است که هیچ ضرری برای او ندارد با او قهر نمی‌کند و علم خود را نیز در اختیار او قرار می‌دهد و بهترین کمک و رفیق برای او به شمار می‌رود.

مصائبی با اظهار اینکه باید برای اشاعه فرهنگ مطالعه و کتاب‌خوانی بیشتر تلاش کنیم اظهار کرد: حتی امروز فضاهای مجازی هم نمی‌توانند جای کتاب را پر کنند چون با توجه به مضراتی که دارند نمی‌توانند مانند کتاب مفید واقع شوند.

وی در مورد نمایشگاه مطبوعات آذربایجان شرقی نیز عنوان داشت: رسانه‌ها و مطبوعات نیز در تبلیغ فرهنگ مطالعه و کتاب‌خوانی نقش بسیار مهمی می‌توانند داشته باشند بنده نیز با رسانه‌های شهرستان اهر نیز آشنایی خوبی دارم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی حضور رسانه‌ها و مطبوعات شهرستان اهر را در قالب یک غرفه ویژه قابل‌تقدیر دانست و گفت: حضور رسانه‌ها و مطبوعات شهرستان اهر در قالب یک غرفه ویژه در معرفی توانمندی‌های یک شهرستان، نشان دادن اتحاد بین اقشار مختلف و الگو قرار گرفتن برای سایر شهرستان‌ها اقدام خوبی است.

مصائبی در مورد منطقه ارسباران نیز عنوان داشت: ارسباران برای مردم عزیز کشورمان و گردشگران خارجی نامی آشنا است که نیاز به حفظ و معرفی بیشتر دارد اداره کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی نیز آمادگی دارد تا در این راه به دستگاه‌های مربوطه کمک و یاری برساند تا این منطقه بکر جهانی بیش‌ازپیش توسعه یابد.