به گزارش اهرامروز، علی‌حسن زاده معاون فرماندار اهر که در سومین جلسه انجمن کتابخانه های عمومی اهر سخن می گفت، با ذکر این مطلب افزود: تعداد کتابخانه های هر کشوری نشانگر وضعیت علمی و ثروت ملی آن کشور است امروزه کتابخوانی و مطالعه به دو شکل مجازی و فیزیکی درآمده است و با توجه به معایب مطالعه مجازی نمی توانیم خودمان را از مزایای آن بی بهره سازیم و کتابخوانی در هر خانواده ای باید از ابتدا به کودکان آموزش داده شده و همانطور که معجزه خداوند یعنی قرآن کریم که بصورت یک کتاب آمده است گویای اهمیت والای کتاب و کتابخوانی در جامعه می باشد.

معاون فرماندار اهر در ادامه گفت: اگر امروزه مشکلات عدیده ای مثل اعتیاد، خشونت و دیگر آسیب های اجتماعی وجود دارد بزرگترین علت این مسائل کم اهمیت قراردادن مطالعه و پایین بودن سرانه مطالعه است. ایجاد یک جامعه سالم و شاد بدون کتاب و کتابخوانی امکانپذیر نیست و اگر جامعه ای دغدغه کتاب و مطالعه نداشته باشد نمی تواند رشد یابد.

حسن زاده در بخش پایانی سخنان خود اظهار داشت که شهرداری نیز به نوبه خود باید با پرداخت سهم نیم درصد وظیفه خود را در این قبال انجام دهد و ما باید به غیر از نیم درصد سهم شهرداری برای ایجاد و یا تکمیل کتابخانه های شهرستان ازظرفیت و پتانسیل خیرین نیز در جهت مشکلات فرهنگی مخصوصا کتاب و کتابخوانی کاملا استفاده کنیم.

وی برگزاری کلاسهای آموزشی مختلف از جمله خطاطی، نقاشی و غیره به صورت رایگان در کتابخانه های عمومی اهر برای جذب هر چه بیشتر مردم به کتابخانه های عمومی را خواستار شد.

جام باشگاههای کتابخوانی طرحی پیشرو و پویا برای ترویج و تقویت کتابخوانی اس

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اهر افزود: جام باشگاههای کتابخوانی طرحی پیشرو و پویا برای ترویج و تقویت کتابخوانی است.

زارعی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اهر در سومین جلسه انجمن کتابخانه های عمومی اهر  جام باشگاههای کتابخوانی را طرحی پیشرو و پویا برای راه اندازی و فعال کردن باشگاههای کتابخوانی کودک و نوجوان و به تبع آن ترویج و تقویت کتابخوانی دانست و گفت: این برنامه حاصل مشاهده فعالیت کودکان و نوجوانان و رسیدن به شناختی از روشها و علایق خودی و اجتماعی آنان است این طرح بدین جهت پیشرو و پویا خوانده می شود که علاوه بر ارائه راه حل در خصوص ارتباط با مخاطب و استفاده خلاقانه از زیرساخت های موجود می تواند در هر شرایط جغرافیایی ،اقتصادی و اجرایی مختلف در موضوع کتابخوانی طراحی و به اجرا گذاشته شود.

دبیر انجمن کتابخانه عمومی در ادامه گفت : کتابخانه مسجد حاج معین که با تلاشهای گسترده اداره کتابخانه های عمومی شهرستان، آماده ارائه خدمات برای مراجعین می باشد که متاسفانه به دلیل نیاز به تایید استحکام بنا فعلا مجوز مشارکتی شدن از طرف نهاد کتابخانه های عمومی کشور برای آن صادر نشده است و نیاز هست که شهرداری در این مورد مساعدت لازم را انجام بدهد.

وی خواستار پیگیری جدی مسئله قطعه زمین واقع در شهرک شیخ شهاب الدین اهری برای احداث کتابخانه عمومی سوم در شهرستان اهر شد.

عدم پرداخت نیم درصد از طرف شهرداری مشکلات زیادی را برای کتابخانه ها تحمیل میکند

صاحبه حاتم زاده رئیس اداره کتابخانه های عمومی اهر در سومین جلسه انجمن کتابخانه های عمومی این شهرستان گفت: با توجه به ضرورت پرداخت  سهم نیم درصد کتابخانه های عمومی از  در آمد های شهرداری، عدم پرداخت آن مشکلات زیادی را برای کتابخانه ها تحمیل میکند.

رئیس اداره کتابخانه های عمومی اهر در ادامه با اشاره به وضعیت سهم نیم درصد پرداختی و بدهیهای شهرداری در سالهای ۹۶ و شش ماهه اول  ۹۷  از برگزاری دوره های طرح توان افزایی  و ارتقای تاب آوری اجتماعی زنان و خانواده در کتابخانه خبر داد و اعلام کرد که  بعد از اتمام این دوره تلاش خواهیم کرد که دوره های مشاوره ویژه نوجوانان نیز در کتابخانه های عمومی شهرستان برگزار شود.

وی در پایان خواستار مساعدت شورای اسلامی شهر و شهرداری اهر در واگذاری یک دستگاه اتوبوس برای راه اندازی کتابخانه سیار در اهر شد.

انتهای پیام/