محمد اسدی در گفت‌وگو با خبرنگار اهرامروز از احداث مزرعه نمایشی گندم دیم در ۸ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان اهر خبر داد، گفت: یکی از فعالیت‌هایی که موجب تشویق و ترغیب کشاورزان می‌شود برگزاری جشن‌هاست و در این خصوص توانستیم با حضور ۳۲۰ نفر از کشاورزان و مسئولان جشن‌های سیب قره قرمزی، ذرت بومی اهر و لوبیاچیتی را در اهر برگزار کنیم.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته طرح سرشماری زنبورعسل در سطح شهرستان اهر با موفقیت اجرا شد، افزود: در این طرح بیش از ۳۳ هزار کندوی زنبورعسل شناسایی شد که از این تعداد ۳۲ هزار و ۴۶۵ کندوی مدرن و ۶۶۹ کندوی بومی شناسایی کرده‌ایم.

اسدی ادامه داد: از مجموع بیش از ۳۳ هزار کندوی زنبورعسلی که در شهرستان اهر وجود دارد حدوداً سالانه ۳۴۳ هزار و ۷۵۹ کیلوگرم عسل توسط ۵۳۹ نفر زنبوردار تولید می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اهر سپس گفت: سال گذشته در راستای توسعه آبزی‌پروری و بهره‌برداری بهینه از منابع آبی موجود و همچنین غنی‌سازی آب‌های استحصالی برای مصارف کشاورزی و بهره‌برداری از منابع آب ۶۰۷ هزار قطعه بچه ماهی گرم آبی و سرد آبی در استخرهای شهرستان اهر رهاسازی شده است.

وی با تأکید بر اینکه سال گذشته جهاد کشاورزی بر بازسازی فنی ۱۷ اماکن دامی نظارت داشته است، اظهار کرد: این اماکن دامی که با نظارت فنی جهاد کشاورزی شهرستان اهر احداث شده به‌طور جداگانه و متراژهای مختلف در زمینی به متراژ ۳ هزار و ۴۶۱ مترمربع احداث شده است.

اسدی بابیان اینکه وجود مرغداری‌های متعدد گوشتی شهرستان اهر را از نظر گوشت سفید بی‌نیاز می‌سازد، بیان کرد: یکی دیگر از اقدامات جهاد کشاورزی نظارت مستقیم بر جوجه ریزی مرغداری‌های گوشتی بوده که خوشبختانه سال گذشته شاهد جوجه ریزی بیش از یک‌میلیون و ۹۰۰ هزار و ۶۳۰ قطعه بوده‌ایم.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اهر اضافه کرد: برای اجرای طرح آبیاری تحت‌فشار (آبیاری قطره‌ای) در ۱۶۰ هکتار از اراضی کشاورزی و باغی شهرستان اهر پرونده تشکیل شده، در حالی که اجرای این طرح در بهره‌وری هرچه بیشتر منابع آبی تأثیر قابل‌توجهی دارد.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته کانال آبیاری روستای قلعه شامی به طول ۴۶۰ متر و احیای قنات به طول ۲۷۰ متر بهسازی و احیا کرده‌ایم، خاطرنشان کرد: همچنین علاوه بر قنات و کانال آبیاری روستای قلعه شامی، برای ۱۴۵ مورد استخر ذخیره آب در سطح شهرستان اهر پرونده تشکیل و تکمیل شده است.

اسدی بابیان اینکه کشاورزان نقش بسزایی در تحقق اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال دارند که سال گذشته در راستای تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی برای کشاورزان تسهیلات در گردش بخش زراعت پرداخت کرده‌ایم، یادآور شد: خوشبختانه سال گذشته در این راستا برای گندم کاران و جوکاران ۱۶۰ میلیارد ریال و برای کلزا کاران ۲۰۲ میلیون ریال تسهیلات در گردش بخش زراعت پرداخت شد.

انتهای پیام/