به گزارش خبرنگار اهرامروز، حجت‌الاسلام مجید نجفی در آیین بزرگداشت هفته جهاد کشاورزی در شهرستان اهر بابیان اینکه اقداماتی که جهاد در دوران جهاد سازندگی انجام داد کاملاً دور از ذهن بود، اظهار داشت: آن زمان جهاد سازندگی با کمترین امکانات فعالیت‌هایی می‌کرد که اکنون باوجود امکانات به‌روز حتی نمی‌توان یکی از پروژه‌های جهاد سازندگی را انجام داد.

وی، علت اصلی موفقیت جهادگران جهاد سازندگی را التزام عملی به ولایت مطلق فقیه عنوان کرد، افزود: ۱۰ سال است که مقام معظم رهبری می‌فرمایند راه‌حل مشکلات اقتصادی تکیه‌بر توان داخلی است و هر سال شعار سال را اقتصادی نام‌گذاری می‌کنند با این‌که همه می‌دانند تحریم‌ها هر روز افزایش می‌یابد اما با این حال هنوز دستگاه‌ها دست از نامه‌نگاری نمی‌کشند.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی ادامه داد: دلیل این‌که هنوز دستگاه‌ها و مدیران در خصوص اقدام عملی برای تحقق شعار سال به عمل نرسیده‌اند این است که در زبان به ولایت‌فقیه التزام دارند ولی در عمل به آن هنوز لنگ می‌زنند در حالی که عامل موفقیت جهاد سازندگی در عمل به ولایت‌فقیه التزام عملی داشتند.

نجفی، دومین عامل موفقیت جهاد سازندگی را جلب مشارکت‌های مردم در اجرای پروژه‌ها دانست، گفت: مسئولان بدانند تا زمانی که مردم پای‌کار نباشند موفقیتی حاصل نمی‌شود اگر امروز بخواهیم جهادی عمل کنیم و مشکلات را رفع نماییم تنها راه بهره‌گیری از مشارکت‌های مردمی است.

وی با اشاره به این‌که اصلی‌ترین مشکلی که دنیا با آن مواجه شده بیو تروریسم است، گفت: جنگ فعلی در دنیا ترور بیولوژیکی است، این‌طور نیست که برای از پای درآوردن ملت با سلاح سرد و گرم وارد میدان جنگ شوند بلکه ویروسی را می‌سازند که می‌تواند بدون دخالت مستقیم ملت یک کشوری را ترور کنند و ویروس ابولا، ایدز و غیره از جمله جنگ بیولوژیکی علیه ملت‌هاست.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی تصریح کرد: اگر امروز خدای‌ناکرده در بخش کشاورزی حرکت‌های اشتباهی بروند نتیجه آن به کشتارجمعی ختم می‌شود.

نجفی، کاهش جمعیت و نازایی را از هدف‌های پلید و شوم دشمنان و مستکبران برشمرد، یادآور شد: محصولات تراریخته که توسط آمریکا به وجود آمده سعی دارند تا این محصولات را به کشورهای مسلمان غالب کنند این اقدام که اصطلاحاً ترور بیولوژیکی نام دارد اگر به آمار بیماری‌هایی از جمله سرطان در کشورهای اسلامی را با کشورهای مقایسه کنیم متوجه می‌شویم آمار سرطان در کشورهای اسلامی افزایش‌یافته است.

وی با تأکید بر این‌که کسانی که آن‌سوی مرزها نشسته‌اند و دم از حقوق بشر می‌زنند دلسوز ملت ایران نیستند، ابراز داشت: مصرف محصولات تراریخته آنالیز شده اگر در آزمایشات نتیجه این باشد مشکلی ندارد مسئله‌ای ندارد اما باید به این فکر کنیم که چرا در کشورهای یهودی کشت محصولات تراریخته زندان دارد؟

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی تأکید کرد: جایگزین کشاورزی هسته‌ای به‌جای کشاورزی سنتی تنها راه مقابله با مضررات محصولات تراریخته و تأمین امنیت غذایی است و تا زمانی که کشاورزی هسته‌ای در کشور نباشد نمی‌توان از کشاورزی سنتی نتیجه مطلوبی گرفت.

انتهای پیام/