به گزارش خبرنگار اهرامروز، قادر رمضان پور در آیین بازگشایی مدارس که به‌صورت نمادین در مدرسه دخترانه فرزانگان اهر برگزار شد، با اشاره به اینکه ۲۴ هزار و ۹۳۳ دانش‌آموز در ۳۷۵ واحد آموزشی شهری و روستایی مشغول به تحصیل شدند، اظهار داشت: دانش‌آموزان در یک هزار و ۲۴۷ کلاس درس در سال تحصیلی ۹۷ – ۹۸ به تحصیلات می‌پردازند.

وی افزود: آموزش و پرورش اهر یک هزار و ۸۲۵ معلم و عوامل اجرایی شاغل دارد که جریان تعلیم و تربیت منطقه را اداره می‌کنند و امروز می‌توانیم ادعا کنیم حتی یک مورد کلاس درس نداریم که معلم نداشته باشد.

مدیر آموزش و پرورش اهر بابیان اینکه کلاس‌هایی که یک نفر هم دانش‌آموز دارد برای آن‌هم معلم در نظر گرفته‌ایم، گفت: در بحث هدایت تحصیلی حدود ۴۳٫۵ درصد دانش‌آموزان پایه دهم در هنرستان‌ها و ۵۶٫۵ درصد دانش‌آموزان در دبیرستان‌های شاخه نظری مشغول به تحصیل شده‌اند.

رمضان پور اضافه کرد: در نظر آماری در بحث هدایت تحصیلی دانش‌آموزان به هنرستان‌ها، آموزش و پرورش اهر عملکردی بالاتر از میانگین استانی دارد در حالی که هدایت دانش‌آموزان به هنرستان‌ها در استان ۳۶ درصد است ولی در توزیع متوازن بین‌رشته‌ای در شاخه نظری به خاطر اصرار اولیاء و عدم همکاری آنان وضعیت رضایت بخشی نداشتیم.

وی تصریح کرد: در شاخه نظری ۱۶ درصد دانش‌آموزان در رشته ریاضی، ۲۸ درصد در رشته علوم انسانی و ۵۶ درصد به رشته علوم تجربی هدایت شده‌اند.

مدیر آموزش و پرورش اهر، کسب رتبه‌های برتر در کنکور سراسری را برآیند کیفیت آموزشی هر منطقه از نظر آموزشی عنوان کرد و گفت: ۲۳ نفر از دانش‌آموزان اهری توانستند در کنکور سراسری سال ۹۷ رتبه‌های زیر ۱۰۰۰ را کسب کردند و امیدواریم با همت همکاران و دانش‌آموزان بتوانیم وضعیت رتبه‌ای را در کنکور سال ۹۸ ارتقاء ببخشیم.

رمضان پور با تأکید بر اینکه علی‌رغم تلاش‌هایی که برای سامان‌دهی فضاهای آموزشی با برگزاری جشنواره خیرین مدرسه‌ساز شده اما کمبودهایی نیز همچنان وجود دارد، ابراز داشت: نیمه‌تمام بودن باشگاه فرهنگیان، تخریبی بودن ساختمان پژوهش سرای دانش‌آموزی، دو نوبته بودن اکثر مدارس شهری، کانکسی بودن برخی از مدارس روستایی، کمبود فضای کارگاهی و امکاناتی هنرستان‌ها از جمله مشکلات آموزش و پرورش اهر است.

وی با اشاره به این‌که کتب درسی سال تحصیلی ۹۷ – ۹۸ به‌موقع در بین دانش‌آموزان توزیع‌شده است، خاطرنشان کرد: بیش از ۲۲۶ عنوان کتب درسی به تعداد ۱۴ هزار و ۲۰ جلد کتاب در بین هنرستان‌های شهرستان اهر توزیع کرده‌ایم.

انتهای پیام/