سید محمد مهدی طباطبایی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار اهرامروز، هنر فیلم را یکی از مؤثرترین و گویاترین هنرهای دنیای معاصر برای بیان فرهنگ، تاریخ و هویت دانست و اظهار داشت: فیلم کوتاه رسانه روزگار ماست و علاقه‌مندی مردم به فیلم‌های کوتاه به دلیل تأثیرگذاری می‌تواند برای حفظ جایگاه سینمای کشور مؤثر واقع شود.

وی با اشاره به این‌که شهر توریستی کلیبر اینکه می‌آید و میزبان جشنواره سراسری فیلم کوتاه روستایی و عشایری می‌شود از چند جهت حائز اهمیت است، افزود: عشایر به لحاظ پیشینه تاریخی و نقش برجسته آن‌ها در تحقق اقتصاد مقاومتی و عمدتاً که تولیدکننده هستند و فیلم‌سازی در رابطه با نقش روستائیان و عشایر در کشور می‌تواند مروج تولید در کشور باشد.

مدیرعامل مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی کشور اضافه کرد: توجه فیلم‌سازان به ظرفیت‌های روستایی و عشایری جای خوشحالی دارد و تأثیرگذاری فیلم کوتاه را دوچندان می‌کند.

طباطبایی‌نژاد تصریح کرد: در بسیاری از کشورها، شهرهای کوچک برگزارکننده جشنواره‌های فرهنگی و هنری هستند و اغلب این رویدادها معرف همان کشور و شهر می‌شوند و شهرهای کوچک با برگزاری جشنواره‌ها می‌توانند داشته فرهنگی نیز به دست آوردند.

کلیبر می‌تواند به مرکز فیلم‌های کوتاه روستایی و عشایری کشور تبدیل شود

وی با ذکر این‌که شهرستان کلیبر ظرفیت و توانایی گرفتن لقب مرکز فیلم‌های کوتاه روستایی و عشایری کشور را دارد، ابراز داشت: با برنامه‌ریزی و حمایت‌های مسئولان و دستگاه‌های ذی‌ربط، جشنواره فیلم کوتاه روستایی و عشایری می‌تواند شهرستان کلیبر را به برند کشوری تبدیل سازد.

مدیرعامل مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی کشور در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه سینمای ایران در تحقق شعار ” حمایت از کالای ایرانی ” چه نقشی می‌تواند ایفاء کند؟ گفت: سینما هنر، صنعت و رسانه است و زبان هنر که گویاترین زبان است به‌آسانی می‌تواند مفاهیم را منتقل کند ضمن اینکه خود سینما هم کالا محسوب می‌شود و باید به سینما به‌عنوان یک کالای ایرانی مورد توجه قرار گیرد.

طباطبایی‌نژاد با تأکید بر اینکه سینما می‌تواند در وجه حامی، معرف و پشتیبان کالای ایرانی باشد، گفت: سینمای ایران از یک‌سو می‌تواند معرف حامی و پشتیبان کالای ایرانی باشد و از طرفی دیگر سینما به‌عنوان کالای ایرانی بایستی از آن حمایت شود.

وی، وظیفه سینمای ایران در حمایت از کالای ایرانی را سنگین‌تر دانست، خاطرنشان کرد: نقش فیلم کوتاه در حمایت از کالای ایرانی نیز قابل‌چشم‌پوشی نیست چراکه فیلم کوتاه کاراتر، صریح‌تر و سریع‌تر به اصل موضوع نزدیک می‌شود.

انتهای پیام/