به گزارش خبرنگار اهرامروز، علی نیری پور در آیین گرامیداشت یاوران سلامت و روز داروساز شهرستان اهر ضمن تبریک روز پزشک به خانواده زحمتکش سلامت شهرستان اهر اظهار داشت: اگر امروز توانسته‌ایم قدم‌هایی در جهت پیشرفت و توسعه حوزه سلامت شهرستان اهر برداریم با کمک مسئولین شهرستان و تلاش اعضای نظام سلامت شهرستان بوده است.

وی با ذکر اینکه در سال‌های اخیر در سال‌های گذشته به طبع سیاست‌های سلامت‌محور دولت تدبیر و امید که شعار امسال ” انسان سالم ضمان توسعه پایدار” انتخاب‌شده است گفت: سعی می‌کنیم همسو و هماهنگ باسیاست‌های دولت در شهرستان اهر حرکت کنیم.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان اهر فعالیت‌های حوزه سلامت در شهرستان اهر در آینده نزدیک را کلنگ زنی درمانگاه ۶۰۰ متری در روستای رواسجان، درمانگاهی در منطقه چلپ وردی احداث خواهد شد، طراحی درمانگاهی ۱۷۰۰ متری در ابتدای شهرک شیخ شهاب‌الدین اهری، طراحی آموزشگاه بهورزی در شهرک شیخ شهاب‌الدین اهری، درمانگاهی ۶۰۰ متری در روستای نقدوز در مراحل پایانی ساخت است، مرکز بهداشتی درمانی روستای ورگهان در حال اتمام است برشمرد.

وی ادامه داد: در داخل شهر اهر تمامی ۱۵ درمانگاه موجود بازسازی‌شده و آزمایشگاه مرکز بهداشت شماره ۷ نیز تجهیز شده است. با حمایت‌های رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان یک کلینیک تخصصی غربالگری سرطان ۲۵۰۰ متری در داخل بیمارستان در مراحل پایانی ساخت قرار دارد و حداکثر در دهه فجر امسال به بهره‌برداری خواهد رسید.

نیری پور از دیگر فعالیت‌های این شبکه به اورژانس بیمارستان باقرالعلوم نیز اشاره کرد و گفت: اورژانس بیمارستان باقرالعلوم اهر در شان مردم اهر نبود و امکانات مناسبی نیز نداشت اکنون این بیمارستان دارای یک اورژانس ۹۰۰ متری مجهز است که تقریباً در منطقه کم‌نظیر است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان اهر با ذکر اینکه تخت‌های ICU  و CCU را به ۱۱۰ تخت ارتقا داده‌شده اظهار کرد: بنده به‌عنوان سرباز نظام سلامت که ۲۵ سال در این سیستم مشغول فعالیت هستم از دولت تدبیر و امید به دلیل اینکه با موضع‌گیری و تصمیمات درست آینده نظام سلامت مردم را تضمین کردند و همکاران عزیز که در این راه تلاش خود را انجام دادند تقدیر و تشکر می‌کنم.