به گزارش خبرنگار اهرامروز، یعقوب شهبازپور در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرائم با محوریت تهدیدهای بهداشت عمومی در شهرستان اهر، اظهار کرد: مشکلاتی که در این جلسه مطرح‌شده و پیش از این مطرح‌شده بود ولی نتیجه‌ای در بر ندارد در حالی که اگر مسئولین به وظیفه خود به‌درستی عمل کرده و مصوبات را اجرایی کنند شاید با مشکلات کمتری روبر شویم.

وی با اشاره به اینکه از اول سعی کرده‌ایم تا با مسئولین ادارات تعامل داشته باشیم ولی دست‌به‌قلم نشدنمان نسبت به مسئولینی که به وظایف خود آشنا نیستند کار را پیچیده کرده است، افزود: وضعیت نابسامانی که در دوره چهارم شورای اسلامی شهر و شهرداری اهر وجود داشت اگر به وظایف خود به‌درستی عمل می‌کردند شاید مشکلی زیادی نداشتیم و موضوعاتی که در این‌گونه جلسات مطرح می‌شود بتوانیم حداقل یک مورد را حل کنیم کار بزرگی کرده‌ایم.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان اهر در خصوص مدیریت پسماندهای شهری اهر نیز گفت: پسماندهای شهری اهر که گفته شد بخش خصوصی می‌تواند انجام دهد ولی همین کمپوست به دولت و ملت خسارت وارد کرده و از طرفی پرونده قضایی و بازرسی نیز دارد که هنوز حل‌نشده است.

شهبازپور اضافه کرد: ساماندهی آرامستان های شهری در این خصوص بارها جلساتی برگزار شده و بنده دستور قضایی صادر کرده‌ام که در فلان گورستان دیگر نباید اجساد دفن شوند ولی کسی این دستور را عملی نکرده و کسانی که مانع می‌شوند دلیل نمی‌شود که از وظایف کوتاهی شود به‌طوری که فلسفه وجودی دستگاه قضایی و نیروی انتظامی برخورد با مخلان است.

وی بابیان اینکه ساماندهی شغل‌های مزاحم وظیفه ذاتی شهرداری اهر بوده و هیچ‌گونه ارتباطی با دستگاه قضایی و نیروی انتظامی ندارد، گفت: شهرداری اهر برای ساماندهی شغل‌های مزاحم دستور قضایی گرفت ولی آن‌طور که باید و شاید به وظایف خود عمل نمی‌کنند یک روز کار را شروع می‌کنند و روز بعدی بی‌خیال آن می‌شوند.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان اهر با انتقاد از عدم ساماندهی کوچک چای، اظهار داشت: تاکنون چندین جلسه در این رابطه برگزار شده و تصمیماتی گرفته‌شده و از معدن مس سونگون چندین بار کمک‌هزینه گرفته‌شده ولی در جای دیگر هزینه کرده‌اند و از طرفی بودجه‌هایی که اختصاص‌یافته در کجا هزینه می‌شود؟ شهرداری اهر اعتبار ساماندهی کوچک چای را در جای دیگر هزینه کرده و همه شاهد هستیم.

شهبازپور تصریح کرد: در خصوص سگ‌های ولگرد دستورات لازم به شهرداری اهر ابلاغ شد و از شهرهای هم‌جوار فردی برای زنده گیری سگ‌های ولگرد آمد ولی شهرداری در پرداخت مطالبات این فرد کوتاهی کرد.

وی ادامه داد: با عکس گرفتن و انتشار آن و انتقادات ساکت نمی‌نشینیم در حالی که اگر با پرسه زدن سگ‌های ولگرد و شیوع بیماری در سطح شهر قطعاً کسانی که از وظایف خود کوتاهی کرده یا مانع‌تراشی کرده‌اند پاسخگو نخواهند بود.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان اهر از آمادگی دستگاه قضایی شهرستان جهت برگزاری کلاس‌های آموزشی برای ضابطین خاص خبر داد، خاطرنشان کرد: کلاس‌های آموزشی برای ضابطین خاص ادارات برق و منابع طبیعی برگزار و کارت ضابطین تحویل‌شده در صورتی که شبکه بهداشت و درمان و دامپزشکی علاقه‌مند باشند کلاس‌های آموزشی ضابطین خاص را برگزار می‌کنیم.

شهبازپور در پایان با تأکید بر اینکه مخلان امنیت اورژانس بیمارستان اهر در زندان هستند، تأکید کرد: دستگاه قضایی از کادر بیمارستان و اورژانس حمایت می‌کند و امیدواریم نگهبانان بیمارستان نیز با مراجعه‌کنندگان رفتاری داشته باشند که تنش‌زا نباشد.