به گزارش خبرنگار اهرامروز، راضیه عباسی معروفان در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان اهر، اظهار داشت: هر پیشرفت و توسعه‌ای که در کشورها می‌بینیم حاصل سرمایه‌گذاری همان کشور در حوزه آموزش و پرورش بوده و در هر کشوری که پسرفت دیده می‌شود از نتایج عدم توجه به آموزش‌های لازم است.

وی با اشاره به اینکه به دلیل عدم سرمایه‌گذاری در آموزش با مشکلات زیادی گریبان گیر هستیم، افزود: به خاطر عدم رعایت این موضوع گاهاً متحمل هزینه‌های زیادی نیز می‌شویم و همیشه دچار مشکلات عدیده‌ای هستیم از طرفی دیگر اگر در زمینه رعایت محیط زیست و مدیریت زباله‌ها شهرداری اهر در بحث فرهنگ‌سازی سرمایه‌گذاری کند قطعاً بدون تأثیر نخواهد بود.

منتخب شورای اسلامی شهر اهر ادامه داد: متأسفانه منابع مالی و نیروی انسانی با عدم توجه به آموزش در جامعه به هدر می‌رود و هراندازه‌ای در زمینه آموزش تلاش کنیم یقیناً بسیاری از مشکلات و معضلات جامعه که با آن‌ها درگیر هستیم حل‌شدنی خواهد بود و آموزش و پرورش تنها اداره‌ای است این موضوع مستقیماً متوجه اوست شاید سایر ارگان‌ها به‌عنوان بازوی کمکی باشد ولی اصل وظیفه آموزش و پرورش است.

عباسی بابیان اینکه اگر آموزش و پرورش شهرستان اهر را با ۱۰ سال گذشته مقایسه کنیم خواهیم دید که میزان مشارکت افزایش‌یافته است، گفت: شاید هوشمند سازی مدارس در دهه‌ی گذشته مفهومی نداشت ولی اکنون به‌عین تأثیر آن مشاهده می‌شود ولی در مجموع ۱۰ سال پیش مشارکتی که امروز می‌بینیم وجود نداشت درحالی‌که با آموزش‌ها و توجیه والدین، آن‌ها را به این نتیجه رسانده‌ایم هر مشارکتی که اخذ شده برای دانش‌آموزان هزینه می‌شود.

وی اضافه کرد: هیچ‌وقت دیده نشده که مدیر و یا معلم هزینه صبحانه و یا سایر مخارج را از جیب دانش‌آموزان و مدارس بپردازند و این امر محال است و وقتی والدین با واریز فیش بانکی در تأمین هزینه‌های مدارس مشارکت می‌کند دیگر جای بحث و اما و اگر باقی نمی‌گذارد و این‌گونه نیست که مدیران هر طور که می‌خواهند مشارکت‌های مردمی هزینه کنند.

منتخب شورای اسلامی شهر اهر با تأکید بر اینکه والدین آموزش فرزندان در اولویت امور زندگی قرار دهند، بیان داشت: اگر شرایط به‌گونه‌ای باشد که والدین در حین ثبت‌نام فرزندان خود در مدارس در بحث مشارکت‌های مردمی تأمل نکنند دیگر نیازی به برگزاری جشنواره خیرین مدرسه یار جهت تأمین نیازهای مدارس نخواهیم داشت.

عباسی با ذکر اینکه باید این موضوع را به مردم اطلاع‌رسانی کنیم که کمک به مدرسه همان کمک به آموزش جامعه است، خاطرنشان کرد: گاهاً برخی از مدیران با رفتارهای ناشایست و زشت باعث فرار خیرین می‌شوند و باید با این‌گونه مدیریت‌ها به جد برخورد شود.

انتهای پیام/