به گزارش خبرنگار اهرامروز، حسین بگلری در جلسه شورای زکات شهرستان اهر اظهار داشت: این دومین جلسه شورای زکات شهرستان اهر است که به‌منظور ارائه راهکارها و بررسی ظرفیت‌های موجود برای جمع‌آوری زکات در سطح شهرستان در سال ۹۷ برگزار می‌شود.

وی بابیان اینکه تاکنون جلسات متعدد آموزشی برای عاملین زکات برگزارشده گفت: با همکاری بخشداری به جلسه توجیهی برای آموزش دهیاران، عاملین زکات و شوراهای اسلامی روستا با حضور امام‌جمعه شهرستان، بخشدار و مسئولین کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان در روز قبل از ماه مبارک رمضان برگزار و یادآوری‌ها، وظایف و آموزش‌های لازم برای آن‌ها داده  شد.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان اهر به جلسه هماهنگی زکات فطریه نیز اشاره کرد و عنوان داشت: جلسه هماهنگی زکات فطره نیز با حضور اعضای شورای زکات شهرستان در محل فرمانداری برگزار و با نصب صندوق‌ها در محل نماز عید فطر نسبت به جمع‌آوری زکات فطریه اقدام و مبالغ آن بلافاصله به‌صورت نقدی و غیر نقدی میان نیازمندان و مددجویان توزیع شد.

بگلری با ذکر اینکه کمیته امداد و سایر ارگان‌های حمایتی در تولید فقر نقشی نداشته و تنها درمانگر فقر هستند گفت: وضعیت اجتماعی و اقتصادی عامل بروز فقر در جامعه شده و تنها راه برون‌رفت از آن ارتقاء شاخص‌های فرهنگی، ایجاد اشتغال و سرمایه‌گذاری است.

وی  بابیان اینکه همایش فرهنگ کار، اشتغال و سبک زندگی اسلامی توسط کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان اهر برگزار شد عنوان داشت: در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری و حمایت از تولید و اشتغال، همایش فرهنگ کار، اشتغال و سبک زندگی اسلامی توسط کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان اهر با حضور استاد قدوسی برگزار شد که در نوع خود کم‌نظیر بود و مورد استقبال قرار گرفت.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان اهر به فعالیت‌های این مجموعه درزمینهٔ ایجاد اشتغال نیز پرداخت و اظهار کرد: کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان اهر در سه‌ماهه اول سال ۹۷ توانسته با پرداخت مبلغ ۱ میلیارد و ۴۲۰ میلیون ریال وام برای تعداد ۱۲۲ فرصت شغلی ایجاد کند.