به گزارش خبرنگار اهرامروز، زاهد محمودی در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی شهرستان اهر که با محوریت «رونق تولید» برگزار شد با قدردانی از حضور تمامی اقشار مردم در راهپیمایی روز جهانی قدس اظهار داشت: خوشبختانه امسال راهپیمایی روز جهانی قدس باشکوه‌تر از سال‌های گذشته در این شهرستان برگزار گردید که لازم می‌دانم در حضور یکپارچه و حماسی مردم قدردانی کنم.

وی از تعیین هفت هدف در جهت عملیاتی شدن برنامه‌های اقتصاد مقاومتی و رونق تولید در این شهرستان خبر داد و افزود: مهم‌ترین هدف در جهت عملیاتی شدن برنامه‌های اقتصاد مقاومتی و رونق تولید این است که واحدهای سالم و مشکل‌دار شناسایی کنیم، این هدف برای آن است که بتوانیم تسهیلات و منابع اندک دولتی بهینه و در واحدهای نیازمند هزینه کنیم.

فرماندار شهرستان اهر بابیان اینکه کمیته فنی و نظارت بر واحدهای تولیدی در شهرستان اهر تشکیل می‌شود، گفت: اصلی‌ترین وظیفه کمیته فنی و نظارت بر واحدهای تولیدی تلاش مضاعف برای تحقق هفت هدف در جهت عملیاتی شدن برنامه‌های اقتصاد مقاومتی و رونق تولید است.

محمودی شناسایی واحدهای سالم و ناسالم از یکدیگر، شناسایی واحدهایی که میزان اشتغال آن‌ها کمتر از ظرفیت اسمی مندرج در مجوز است، شناسایی واحدهای تولیدی راکد و تعطیل، شناسایی واحدهای تولیدی تملک شده یا در دست اجرای بانک‌های عامل، شناسایی واحدهای تولیدی بحرانی و مشکل‌دار، شناسایی واحدهای با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد و شناسایی واحدهای تولیدی نیمه‌فعال در شرف تعطیلی را هفت هدف در جهت عملیاتی شدن برنامه‌های اقتصاد مقاومتی و رونق تولید در شهرستان اهر ذکر کرد.

فرمانده ستاد اقتصاد مقاومتی شهرستان اهر در ادامه خواستار تلاش مضاعف دستگاه‌های اجرایی شهرستان در جهت عملیاتی شدن شعار «رونق تولید» شد و گفت: دستگاه‌های اجرایی شهرستان ملزم به شناسایی واحدهای مشکل‌دار و احصاء موانع «رونق تولید» و ارائه راهکار بر اساس قوانین و مقررات هستند.

تغییر کاربری و مجوز زیست محیطی موضوع پرونده‌های واحدهای تولیدی در دستگاه قضایی

رحیم عبدالهی، دادستان عمومی و انقلاب اهر نیز در این جلسه از آمادگی دستگاه قضایی در جهت حل مشکلات واحدهای تولیدی شهرستان اهر خبر داد و اظهار کرد: انتظار می‌رود از دستگاه قضایی برای حضور در نشست‌های مربوط به «رونق تولید» دعوت شود چراکه دستگاه علاقه‌مند به مشارکت در حل واحدهای تولیدی در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری است.

وی افزود: مهم‌ترین مشکل واحدهای تولیدی که پرونده آن‌ها به دستگاه قضایی ارجاع شده، تغییر کاربری‌های غیرمجاز و مجوزهای زیست محیطی است.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان اهر با اشاره به پیگیری احداث شهرک صنفی به جهت سامان‌دهی مشاغل مزاحم یادآور شد: تمامی دستگاه‌هایی که در احداث شهرک صنفی نقش دارند به وظایف خود به درستی عمل کنند و اگر موانعی وجود دارد سریعاً نسبت به رفع آن اقدام کنند.

انتهای پیام/