به گزارش خبرنگار اهرامروز، بیت‌الله عبدالهی عصر امروز در دیدار با اهالی روستاهای افیل و بهل شهرستان اهر اظهار کرد: دولت باید به روستاها توجه بیشتری داشته باشد و استعدادهای موجود در روستاها را مورد بررسی قرار دهد تا برای توسعه این مناطق اقدامات لازم انجام پذیرد.

وی با اشاره به اینکه روستاهای اهر بسیار مستعد برای توسعه و سرمایه‌گذاری هستند ولی متأسفانه آن‌طور که باید به آن‌ها توجه نشده است، افزود: روستائیان اهر بر روی طلا نشسته‌اند غافل از این‌که بتوانند از آن استفاده کنند و متأسفانه‌ تنها در حال گذراندن زندگی هستند البته انتظاری هم نیست چون اگر مسئولان آن‌طور که باید و شاید رسیدگی می‌کردند نکردند.

عبدالهی با انتقاد از خدمات‌رسانی بیمه کشاورزی به کشاورزان گفت: خدماتی که بیمه به کشاورزان می‌دهد قابل‌قبول نیست و دلایل آن‌هم مشخص بوده و دلیل آن این است که دولت سهمی را که به این بیمه اختصاص داده است به طول کامل پرداخت نمی‌کند و این امر در نهایت به ضرر روستائیان و کشاورزان تمام می‌شود و این مشکل باید از طریق مجلس حل شود.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس خطاب به مسئولان تأکید کرد: در ارائه خدمات به روستائیان نهراسید و سختگیری‌های بی‌مورد نکنید زیرا نمی‌توانند آن‌طور که باید همانند شهرها از مسئولین برای روستای خود سرمایه جذب کنند.

وی بابیان اینکه بانک‌ها در پرداخت تسهیلات روستایی به روستائیان سخت‌گیری نکنند، ادامه داد: روستائیان نمی‌توانند حرف‌ها و مشکلاتشان را مانند روستائیان سایر کشورها از جمله اروپایی‌ها به گوش مسئولان برسانند و این ناشی از مظلومیت و حیاء این قشر است.

عبدالهی با ذکر اینکه منتظر اختصاص بودجه و کمک‌های مالی از استان نباشید و به‌عنوان رئیس یک اداره یا یک خدمتگزار مردم، از هر راه ممکن به جامعه و شهر خدمت کنید، تصریح کرد: متأسفانه در این شهرستان با اقداماتی شاهد هستیم که سرمایه‌گذار بخش خصوصی ۶۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری کرده است ولی برخی ادارات، این سرمایه‌گذار را ۱۸۰ میلیون جریمه کرده‌اند و این اقدام نه‌تنها حمایت از سرمایه‌گذار نیست بلکه بخش خصوصی را فراری می‌دهد.

صلاح دولت خدمت به مردم و حل مشکلات آن‌هاست

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس در ادامه با تأکید بر اینکه صلاح دولت خدمت به مردم و حل مشکلات آن‌هاست، گفت: متأسفانه شرایط اقتصادی و رکود و کاهش درآمد روستائیان شرایطی را فراهم آورده حتی ارزش مالی یک ملک در تهران بسیار بیشتر از کل روستا در این شهرستان باشد.

وی اضافه کرد: مشکل آب از عمده مشکلاتی است که روستائیان را به‌شدت رنج می‌دهد لذا، یکی از اساسی‌ترین پیگیری‌های بنده در مجلس تأمین اعتبارات برای احداث سدها و استخرهای معیشتی در منطقه است. در این خصوص با وزیر جهاد کشاورزی دیدار کرده‌ام و انتظار دولت باید به مشکل آب روستائیان توجه کند زیرا این‌کاره‌ای کوچک می‌تواند، عمده مشکلات روستائیان را در کشور حل نماید.

عبدالهی در خصوص ایجاد سالن ورزشی در روستاهای پرجمعیت، گفت: یکی از عمده تلاش‌های بنده در حوزه ورزش تکمیل ورزشگاه ۵۰۰۰ نفری شهرستان اهر است و در ادامه اگر اعتباری برای ساخت امکانات ورزشی در روستاها فراهم شود روستای افیل در اولویت روستاهای اهر قرار دارد و علت آن جمعیت زیاد و وجود بیشتر قشر جوان در این روستا است.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس با انتقاد از اینکه ظرفیت‌های بالفعل روستاها نادیده گرفته‌شده است، تصریح کرد: در روستاها بعد از انقلاب عمدتاً اقدامات بسیاری انجام شد ولی متأسفانه تمام این اقدامات در حوزه‌های خدماتی بود و فعالیت عمده‌ای در زمینه تولید و اشتغال در روستاها انجام‌نشده است و الآن بهترین زمان برای توجه به تولید در روستاها است.

وی با اشاره به اینکه عملیات اجرایی بزرگراه مشکین‌شهر – اهر از سمت مشکین‌شهر آغاز شده است، افزود: به دلیل قرارگیری روستاهای افیل و بهل در نزدیکی جاده اهر- مشکین‌شهر مسلماً احداث این بزرگراه در توسعه روستاهای حاشیه بزرگراه اهر – مشکین‌شهر اثرات خوبی خواهد داشت.

عبدالهی در پایان با اظهار امیدواری از توسعه شهرستان اهر خاطرنشان کرد: با اقدامات انجام‌ شده در یکی دو سال آینده شهرستان اهر در حوزه صنعت و معدن، متحول خواهد شد و یقیناً تحولات صورت گرفته در کاهش نرخ بیکاری تأثیر می‌گذارد.

انتهای پیام/