به گزارش خبرنگار اهرامروز، محمودی در جلسه کارگروه شورای مسکن شهرستان اهر، اظهار کرد: به دنبال آن نیستیم که چه کسی وضعیت مسکن مهر را در شهرستان اهر به وضعیت فعلی کشانده ولی معتقدیم که دستگاه قضایی با مسببان آن برخورد قانونی می‌کند اما متأسفانه در طول سه ماه که فعالیت را در این شهرستان آغاز کرده‌ام مشکل ۸۰ درصد مراجعه‌کنندگان در بحث مسکن است.

وی افزود: مسکن مهر که دستگاه و متولی آن مشخص است باید با ورود جدی مشکلات مساکن مهر را حل کند ولی برخی از اعضای جلسه مطرح کردند که فرمانداری شهرستان اهر مسکن مهر را تحویل گرفته و تحویل دهد ولی فرمانداری نه تحویل‌گیرنده و نه تحویل‌دهنده است در حالی که وظیفه فرمانداری به‌عنوان رئیس شورای مسکن هماهنگی بین دستگاه‌هاست.

فرماندار شهرستان اهر ادامه داد: اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی با تعیین اکیپی کسانی که در مسکن مهر مشکل آفریدند را به دستگاه قضایی معرفی کند در این خصوص نیز اکیپی از دستگاه‌های شهرستان اهر برای حل مشکل مسکن مهر انتخاب‌شده‌اند و هدف ما رفع مشکلات مالکان مسکن است.

محمودی با ابراز تأسف از اینکه هیئت‌مدیره، بازرسان و تمامی کسانی که در مسکن مهر وظیفه‌ای دارند از فرمانداری شهرستان اهر هزینه می‌کنند، گفت: برخی‌ها می‌گویند فرمانداری آب، برق، گاز و سایر خدمات زیربنایی را حل کند تا وام‌دهیم سؤال من اینجاست که فرمانداری شهرستان چه زمانی خدمات زیربنایی ارائه می‌دهد؟ اگر هیئت‌مدیره در تکمیل واحدهای مسکن مهر ناتوان هستند امور را تحویل دستگاه متولی دهند.

رئیس شورای مسکن شهرستان اهر بیان کرد: نزدیک به ۱۰ سال است که عده‌ای در مسکن مهر شهرستان اهر مشکل ایجاد کردند و باعث بدبینی مردم نسبت به حاکمیت و نظام شده‌اند، چرا باید وضعیتی پیش آید که مردم نسبت به دولت بدبین باشند.

فرماندار شهرستان اهر تأکید کرد: حتماً باید هر چه سریع‌تر مشکلات مسکن مهر شهرستان اهر رفع و در صورت نیاز دستگاه قضایی به این موضوع ورود پیدا کند در این بحث آبروی شهرستان در میان است و از طرفی هم مردم ح دارند چراکه قبل از تحویل گرفتن واحدها بانک‌ها به دنبال گرفتن مطالبات هستند.

وی با تأکید بر اینکه دایره حقوقی تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان با جدیت به مشکل مسکن مهر ورود کرده و هرکدام یک از هیئت‌مدیره‌ها و تعاونی‌هایی که در این زمینه تخلف کرده‌اند به‌شدت با آن‌ها برخورد شود در حالی که ما نمی‌توانیم آبروی دولت و نظام در گرو کم‌کاری یک عده خاص قرار دهیم  و اگر هیئت‌مدیره نمی‌توان مشکل را حل کند دستگاه متولی هیئت‌مدیره جدید را به‌صورت انتصابی انتخاب کند.

محمودی با اشاره به اینکه طی این جلسه مقرر می‌شود تا پیمانکار تا پایان سال جاری واحدهای نیمه‌تمام مسکن مهر را تکمیل و به مالکان تحویل دهد، یادآور شد: کم‌کاری عده‌ای در مسکن مهر کل عملکرد شهرستان اهر را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد در حالی که منکر این نیستیم که زحماتی کشیده نشده ولی اصلاً قابل‌قبول نیست که بعد از نزدیک به ۱۰ سال مسکن مهر آماده تحویل به مالکان نباشد.

فرماندار شهرستان اهر بزرگ‌ترین معضل در تعاونی‌ها را مشکلات مسکن مهر عنوان کرد، گفت: مشکلات متعددی در حوزه‌های بیکاری، اشتغال، تولید و … وجود دارد ولی اکنون بایستی بر حل مشکلات مسکن مهر نیز توجه داشته باشیم.

انتهای پیام/