به گزارش خبرنگار اهرامروز، زاهد محمودی در نشست مدیران با اصحاب رسانه و خبرنگاران اهر با اشاره به اینکه طبق قولی که در روز خبرنگار داده بودیم مدیران دستگاه‌های دولتی آماده پاسخگویی به سؤالات خبرنگاران هستند، اظهار داشت: این نشست در راستای شفاف‌سازی و ملزم کردن دستگاه‌های دولتی برای پاسخگویی به اصحاب رسانه است.

وی افزود: همان‌طور که می‌گوییم هفته دولت فرصتی برای تبیین دستاوردها و عملکردهای دولت است همان‌گونه نیز تأکید داریم پرسش و پاسخ صریح خبرنگاران از مدیران دستگاه‌های دولتی به‌نوعی گامی در جهت شفاف‌سازی است.

فرماندار شهرستان اهر در ادامه بابیان اینکه افزایش حوادث جاده‌ای علل مختلفی چون افزایش تردد در جاده‌ها، خطای انسانی، ایراد خودرو و جاده بیشتر مطرح است، گفت: به‌طور میانگین بر اساس آمارهای به‌دست‌آمده حدود ۵۰ درصد تردد در محورهای مواصلاتی افزایش‌یافته است.

محمودی اضافه کرد: اگر برخورد ناشایستی در ادارات دولتی شهرستان اهر با مردم صورت و آن را در قالب گزارش ارائه دهند قطعاً رسیدگی می‌کنیم به‌طوری که در کمیسیون ارتقاء سلامت اداری و مبارزه با فساد اداری شهرستان اهر جزءبه‌جزء مواردی که مردم با عنوان برخورد ناشایست و تخلفات اداری و حتی پیشنهاد رشوه در این کمیسیون بررسی و در صورت احراز تخلف برخورد می‌شود.

وی با ذکر اینکه توسعه شهرستان اهر جناح‌بندی، سیاسی‌کاری و خط و خطوط سیاسی نمی‌شناسد و نیازمند همراهی تمامی مسئولان و اقشار مردم است، گفت: این‌که تاکنون چرا شهرستان اهر به‌درستی در ریل توسعه قرار نگرفته برای ما سؤال است و در این زمینه معتقدیم باید ریشه‌یابی کنیم و از طرفی هم برگزاری همایش‌های توسعه که بیشتر به سخنرانی منتهی می‌شود اعتقاد نداریم لذا باید به ریشه‌یابی علل و عوامل توجه داشته باشیم.

فرماندار شهرستان اهر در پاسخ به سؤال خبرنگاری در خصوص اینکه طی سال‌های اخیر نیروهایی بدون آن‌که مراحل قانونی را طی کنند وارد شهرداری اهر شده‌اند و اکنون‌که شهرداری با مشکلات مالی دست‌وپنجه نرم می‌کند برای ساماندهی نیروهای مازاد چرا مدیریت ارشد شهرستان وارد موضوع نمی‌شود؟ گفت: هر اتفاقی که در شهرداری افتاده و نیروهایی بدون طی مراحل قانونی وارد شهرداری شده‌اند باید شهردار پاسخگو باشد چون داخل سازمانی است و از این‌که برخی‌ خانواده‌ای از گذشته در شهرداری اهر هستند نیاز به تصمیم‌گیری شورا و شهردار دارد.

محمودی بیان کرد: امروز که این جلسه را ترتیب داده‌ایم بدین منظور بود که دستگاه‌ها در قبال افکار عمومی و رسانه‌ها به‌عنوان رکن چهارم دمکراسی پاسخگو هستند و تأکید داریم نباید مدیران از پاسخگویی هراس داشته باشند و هر آنچه را خبرنگاران مطرح می‌کنند اگر اطلاع داریم می‌گوییم و اگر اطلاع نداشتیم به‌صراحت اعلام می‌کنیم که نمی‌دانیم و نیاز به بررسی دارد.

وی گفت: به‌طور مثال تا پیش از اینکه بنده به‌عنوان فرماندار اهر منصوب شوم جلسات شورای حفاظت از منابع آب اهر به‌صورت محرمانه تشکیل جلسه می‌داد ولی از وقتی در اهر حضور یافته‌ام تأکید کردم تا خبرنگاران و اصحاب رسانه و قشرهایی که با این شورا ارتباط دارند نیز در جلسات حضور یابند لذا ایرادی نمی‌بینیم رسانه‌ها حضور داشته باشند چراکه قدم در راهی گذاشته‌ایم که شفاف‌سازی است.

فرماندار شهرستان اهر با تأکید بر اینکه فرهنگ‌سازی از طریق رسانه‌ها در خصوص آب تأثیر زیادی در اصلاح الگوی مصرف منابع آبی داشته است، افزود: مدیران دولت حقوق می‌گیرند تا برای مردم خدمت بی‌منت ارائه دهند و این وظیفه مدیران است و به جهت اینکه مردم از اقدامات و عملکردهای مدیران دولتی مطلع باشند از رسانه‌ها و خبرنگاران استقبال می‌کنیم.

محمودی خاطرنشان کرد: دستگاه‌های دولتی و مدیران واقعاً شبانه‌روز تلاش می‌کنند ولی همه فعالیت‌ها رسانه‌ای نمی‌شود و از طرفی هم چون دستگاه‌ها از گذشته به اهمیت و تأثیر اطلاع‌رسانی پی نبرده‌اند حال به نظر بنده کمی هراس دارند تا اگر موردی مطرح شود حاشیه‌ساز نشود.

وی با اشاره به اینکه وقتی‌که مدیران دولتی از دولت حقوق می‌گیرند موظف‌اند تا به مردم خدمات ارائه دهند، گفت: مدیران دستگاه‌های دولتی شهرستان اهر فعالیتشان را تنها به ساعات اداری محدود نمی‌کنند بلکه مدیرانی هستند که شبانه‌روز و بیش از آنچه که حقوق می‌گیرند تلاش می‌کنند اما همه فعالیت‌ها در معرض دید نیست.

فرماندار شهرستان اهر، بزرگ‌ترین ضعف دستگاه‌های دولتی شهرستان اهر عدم اطلاع‌رسانی دانست، بیان داشت: شهرستان اهر مثلاً در حوزه پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی رتبه سوم استانی را دارد، ما تسهیلات پرداخت می‌کنیم و آن فرد متقاضی باید با احساس تکلیف به‌گونه‌ای تسهیلات را هزینه کند تا بتواند فرصت‌های شغلی ایجاد کند.

محمودی افزود: دستگاه‌های اجرایی شهرستان اهر مجری اجرای دستورالعمل‌های استانی و کشوری هستند و از خود اجازه سیاست‌گذاری ندارند در این میان سؤالات زیادی می‌شود و گاهاً همراه با حاشیه‌ها، تأکید داریم حتی اگر حاشیه‌ای هم به وجود آمد تنویر افکار عمومی و شفاف‌سازی کنیم.

انتهای پیام/