به گزارش خبرنگار اهرامروز، حجت‌الاسلام علی خدیوی در دوازدهمین یادواره شهدای دانشجوی شهرستان اهر که در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر برگزار شد، با اشاره به اینکه دستاوردهای انقلاب اسلامی در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب بیش از گذشته مطرح می‌شود اظهار داشت: مقایسه وضعیت کنونی کشور با قبل از انقلاب و مقایسه کشور با کشورهای هم‌تراز جمهوری اسلامی از جمله راه‌های تشریح دستاوردهای انقلاب است.

وی افزود: درست یک‌صد سال قبل کشورمان بین انگلیس و روسیه تقسیم‌شده بود و حتی در این میان به دولت مرکزی اجازه نمی‌دادند تا خودی نشان دهد این در حالی است که آن زمان کشور ما محل تاراج و حضور سیاستمداران و نیروهای انگلیسی و روسی بود.

مسئول نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه‌های آذربایجان شرقی با ذکر اینکه می‌گویند تعدادی از اشیاء تاریخی ایران در موزه‌های فلان کشورهاست، آیا این اشیاء چه زمانی از کشور خارج و به موزه‌های دیگر کشورها منتقل‌شده است؟ گفت: بسیار ناراحت‌کننده است که به رئیس‌جمهور ما اشیاء تاریخی خودمان را هدیه می‌دهند و دولتمردان با افتخار می‌گویند دستاورد سفر رئیس‌جمهوری است.

خدیوی اضافه کرد: گذشته یک قرن اخیر ایران اسلامی پر از مصیبت، درد و رنج بود که به‌واسطه استعمار و استکبار به ملت جمهوری اسلامی تحمیل‌شده بود و دلیل این‌که طلبه‌های حوزه‌های علمیه با چکمه‌های رضاخان پهلوی گوشه‌گیر شده بودند و شرایطی به وجود آمده تا طلبه‌ها برای تحصیل به باغات روی‌آورند.

وی تصریح کرد: نباید اجازه دهیم تا از گذشته برای نسل‌های جوان جامعه بهشتی بی‌همتا ترسیم کنند چون ریش‌سفیدان به گذشته‌ای که سپری کرده‌ایم و در آن دوران ظلم‌هایی که علیه مردم تحمیل می‌شد را فراموش نکرده‌اند، اگر فردی باور می‌کند تا گذشته بهشتی بود پس چرا انقلاب کردید؟ درحالی‌که مردم ایران انقلاب کردند تا بساط ظلم و ستم برچیده شود.

مسئول نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه‌های آذربایجان شرقی بابیان اینکه تحریم‌های آمریکا علیه جمهوری اسلامی ناشی از دست‌یابی به انرژی هسته‌ای، دانش سلول‌های بنیادی و افزایش توان موشکی است، گفت: آمریکا از این ناراحت است که چرا ایرانیان به دانش هسته‌ای دست‌یافته‌اند و هر روز توان نظامی خود را ارتقاء می‌دهد درحالی‌که آنان می‌خواهند ملت ایران به خودکفایی نرسد.

شهدا به ما آموختند تنها راه مقابله با زیاده‌خواهی‌های دشمنان استکباری “مقاومت” است

خدیوی بیان داشت: آمریکایی‌ها به دلیل مقاومت هشت‌ساله ایران در برابر تجاوزات صدام ملعون، اخراج یک‌صد هزار نیروی آمریکایی از ایران در دوران انقلاب اسلامی به‌شدت از ایرانی‌ها عصبانی هستند و حال برای انتقام گرفتن از ایران به تشکیل گروهک‌های تروریستی داعش، ایجاد تفرقه بین قومیت‌ها و تحریم‌های هسته‌ای و اقتصادی روی آورده‌اند.

وی با تأکید بر این‌که گفتمان اصیل انقلاب اسلامی گفتمان ” مقاومت ” است، گفت: برخی‌ها سعی دارند تا از داخل گفتمان انقلاب اسلامی، گفتمانی به نام سازش به وجود آورند این در حالی است که تاریخ نشان داده که گفتمان سازش بسیاری از کشورها را سرنگون کرده و اگر این گفتمان در کشورمان به وجود آید نهایتاً قتل‌عام مردم و تسلیم در برابر دشمن را در پی خواهد داشت.

مسئول نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه‌های آذربایجان شرقی تأکید کرد: مذاکره مجدد با آمریکایی‌ها به‌منزله پذیرش شکست و عقب‌نشینی و قبول زیاده‌خواهی‌های آن‌هاست و در این میان عده‌ای تلاش می‌کنند تا شعار انقلابی و روحیه انقلابی گری را حذف و جمهوری اسلامی را به‌پای میز مذاکره با آمریکا بکشانند.

حجت‌الاسلام خدیوی با اشاره به اینکه آمریکایی‌ها در بحث برجام مجبور کردند تا به سانتریفیوژ بتن ریخته شود، افزود: اگر به خواسته‌های آمریکا موبه‌مو عمل می‌کردیم مجبور می‌شدیم تا به‌کل دانش هسته‌ای را کنار گذاشته و به دانش موشکی خاتمه دهیم و این تمام ماجرا نبود بلکه قصد داشتند به ما این‌گونه القاء کنند تا از حمایت فلسطین، لبنان، سوریه، عراق و یمن دست کشیده و به داخل مرزها بیاییم تا آن‌ها هرچه می‌خواهند بر سر ملت مسلمان بیاورند.

وی بیان داشت: شهدا به ما آموختند تنها راه مقابله با زیاده‌خواهی‌های دشمنان استکباری مقاومت است، مقاومت به معنای جنگ‌طلبی نیست درحالی‌که معنای اصلی مقاومت دست‌یابی به پیشرفت در عرصه‌های مختلف و حرکت در خلاف جهت قوانین بین‌الملل جهت رسیدن به خودکفایی است.

مسئول نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه‌های آذربایجان شرقی با ذکر اینکه گفتمان سازش با استکبار جهانی شهادت پرور و شهیدپرور نیست، گفت: به‌پای میز مذاکره نمی‌رویم چون قصد نداریم با فرمایش مستکبران خودمان را خلع سلاح کنیم و اگر سازش و مذاکره را قبول کنیم به خون پاک شهدا و فداکاری‌های شهیدان خیانت کرده‌ایم پس بنابراین اجازه ندهیم دشمن با ترفندها و حیله‌هایش فریبمان دهد.

مردم ما آن‌قدر عزیز هستند که تمامی مسئولان را برای خودشان سالار کرده‌اند

خدیوی ابراز داشت: در نظام جمهوری اسلامی ایران مردم‌سالار هستند ولی همین مردم آن‌قدر عزیز هستند که تمامی مسئولان را برای خودشان سالار کرده‌اند و تا به حال نشده که علی‌رغم خیانت‌ها، حقوق‌های نجومی، رفتارهای عجیب و غریب و توهین‌آمیز، زندگی اشرافی و اختلاس‌ها خم به ابرو نیاورده‌اند فلذا نباید با حرکت‌های عوام‌فریبانه به اعتماد مردم و خون پاک شهدا خیانت شود.

وی در ادامه با تأکید بر اهمیت وحدت حوزه و دانشگاه افزود: زمانی بود می‌گفتند حوزوی‌ها به دانشگاه و دانشگاهیان به حوزوی‌ها توجه کرده و نگاه مثبتی داشته باشد ولی باید قبول کنیم که مشکلات جامعه با وحدت “حوزه و دانشگاه” قابل‌حل خواهد بود.

مسئول نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه‌های آذربایجان شرقی گفت: هر کسی بگوید که من از جمع دانشگاهیان و حوزوی‌ها نیستم و مشکلات جامعه به من ارتباطی ندارد با صراحت می‌گویم این دیدگاه‌ها تفکر سکولار است و فرقی نمی‌کند در دانشگاه‌ها یا حوزه‌ها باشد.

خدیوی در پایان با تأکید بر اینکه فرهنگ ایثار و شهادت را نمی‌توان با تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی خریداری کرد، خاطرنشان کرد: آن مادر و پدری که فرزند خود را با اخلاص برای دفاع از انقلاب اسلامی راهی جبهه‌های جنگ کرده بود با هیچ‌کسی جزء پروردگار معامله نکرده بودند این در حالی است فرهنگ ایثار و شهادتی که مادران و پدران و شهدا به آن معتقدند با ارز ۴۲۰۰ تومانی هم نمی‌توان به دست آورد.

انتهای پیام/