به گزارش اهرامروز، محمد اسدی در گفت‌وگو با خبرنگاران ضمن بیان این مطلب افزود: با توجه به سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی در گسترش کشت دانه‌های روغنی جهت تأمین روغن‌های خوراکی، در سطح ۴۰ هکتار در میکرو کلیماهای مختلف در روستاهای نقاره کوب جدید، کیناب و صومعه این شهرستان گل‌رنگ کشت گردیده است.

وی ادامه داد: این محصول هم به‌صورت آبی و هم به‌صورت دیم قابل‌کشت بوده و بهترین زمان کاشت در مناطق این شهرستان اواخر اسفند تا اوایل فروردین ماه می‌باشد.

مهندس اسدی گفت: با توجه به آمار ارائه‌شده وضعیت فعلی زراعت گل‌رنگ با توجه به فنولوژی رشد این محصول با روند رو به رشدی مواجه خواهد بود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اهر ضمن اعلام آمار زراعت موجود در این شهرستان و پتانسیل تولید بالای اراضی در شهرستان اظهار کرد: با توجه به سرمازدگی در ۳۶ هزار هکتار از مزارع شهرستان با توجه به ملایم سپری شدن زمستان و گرمای اسفندماه سال گذشته با رکود تولید مواجه خواهیم بود.

وی در ادامه گفت: امیدواریم با همکاری کشاورزان عزیز بتوانیم زراعت گل‌رنگ را در این شهرستان گسترش دهیم و در مورد مناسب‌ترین ارقام برای این شهرستان از ارقام محلی اصفهان و رقم خارجی لیناس نام برد.

اسدی افزود: برای مکانیزه کردن این محصول که در این شهرستان نیز به‌صورت کاملاً مکانیزه کشت گردیده می‌توان از مکانیزاسیون غلات بهره جست و با توجه به ویژگی‌های این محصول در شرایط دیم (با توجه به مقاومت نسبی به خشکی هوا) و در راستای اصلاح الگوی کشت اکثراً به‌صورت دیم کشت گردیده است.

انتهای پیام/