به گزارش خبرنگار اهرامروز، آیت‌الله جواد حاجی‌زاده در دومین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان اهر ضمن تشکر از  اعضا در جهت تحقق مصوبات، بر اجرای قطعی تصمیمات  شورای فرهنگ عمومی  تأکید کرد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی اهر گفت: حضرت معصومه برکت است و در خصوص مسائل انقلاب  ما مدیون او هستیم چراکه اگر شهر قم نبود و علما و فقها حضور نداشتند  از انقلاب نیز خبری نبود و نظام ما از برکات حضرت معصومه (س) می‌باشد. ما باید شاکر  آن حضرت  و حضرت امام رضا (ع)  که ولی‌نعمت ما هستند، باشیم  و امروز  به سبب ولادت حضرت معصومه (س) به‌منظور الگوسازی  ، به‌عنوان روز دختران معرفی‌شده است. معرفت ما نسبت به اهل‌بیت باید خوب باشد تا به‌تبع آن تأثیرگذاری‌مان نیز بالا باشد. چون انقلاب ما ارزشی است  و لذا توجه به اهل‌بیت و ارزش‌های اسلامی جایش  خالی است.

امام جمعه اهر در بخش دیگری از سخنان خود گفت :‌یکی از اقدامات خداپسند  و موردقبول عامه ، یادواره شهدای ارسباران است  که به‌صورت منطقه‌ای برگزار می‌شود و این نشان از اتحاد و وحدت منطقه و ارزش‌گذاری به شهیدان فراتر از شهرستان  است و شهرستان اهر  مؤسس این یادواره بوده و اولین دوره آن با کیفیتی بسیار بالا در اهر برگزار شد و پس از برگزاری  در شهرستان‌های ارسباران امسال نیز دوباره نوبت شهرستان اهر می‌باشد که برگزار گردد، ضرورت دارد که به‌صورت جدی  به این امر ورود گردد. شهدا قطب‌نما هستند و باید برای  حفظ ارزش  و حرمت شهدا موج ایجاد شود و برگزاری یادواره شهدا  بر اندام  بدخواهان لرزه می‌اندازد.

آیت اله حاجی‌زاده اظهار داشت که شورای فرهنگ عمومی سهم خورد را باید در خصوص یادواره شهدای ارسباران ایفا نماید و کارگروهی در این خصوص به مسئولیت سپاه ناحیه اهر تشکیل یابد . علیرغم تلاش بدخواهان، نظام اسلامی  به کار خود مشغول است و دراین‌باره حفظ وحدت و هوشیاری و دقت و تحقق  فرامین رهبر معظم انقلاب اسلامی  ضرورت دارد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی اهر در ادامه  سخنان خود  بحث احترام را فطری، دینی و انسانی دانست و بر ترویج و جاسازی فرهنگ احترام  به قانون و مقررات تأکید کرد و گفت: احترام در تمامی زمینه‌ها اعم از احترام متقابل بین افراد، احترام به والدین، احترام به قانون  و حتی رعایت حقوق حیوانات در متون دینی مطرح‌شده و  به‌طور گسترده آمده است و آیات متعددی در این خصوص  وجود دارد بعد از مسئله توحید، بر احترام به والدین تأکید شده است.

وی با اشاره به رساله حقوقیه امام سجاد (ع)، رعایت و فرهنگ‌سازی تمامی حقوق انسانی را خواستار شد.

انتهای پیام/