به گزارش خبرنگار اهرامروز، حسن باقرپور در نشست رؤسای ادارات و نهادهای فرهنگی و فرماندهان سپاه ناحیه اهر به‌منظور هماهنگی جهت برگزاری برنامه‌های فرهنگی، اظهار داشت: خوشبختانه موقعیت شهرستان اهر در شاه‌راه گردشگری منطقه ارسباران واقع‌شده که اگر برای جذب گردشگران در زمان حال اقدام نکنیم شاید در آینده این فرصت به تهدید نیز تبدیل شود.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان اهر با اشاره به اینکه یکی از محورهای اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال توجه به بخش گردشگری است، افزود: بخش گردشگری علاوه بر درآمدزایی، بلکه در اشتغال‌زایی برای جوانان نیز تأثیر به سزایی دارد.

وی اضافه کرد: با توجه به برنامه‌ریزی و فضاسازی‌هایی که در شهرستان مشگین شهر انجام شده این شهرستان را به قطب گردشگری استان اردبیل تبدیل کرده که اغلب گردشگران از مسیر شهرستان اهر تردد می‌کنند.

باقرپور بابیان اینکه گردشگری به‌عنوان یک صنعت پاک محسوب می‌شود ولی متأسفانه برای استفاده از ظرفیت‌های حوزه گردشگری اهر برنامه‌ریزی صورت نگرفته است، بیان کرد: شهرستان مشگین شهر برای جذب حداکثری گردشگران راه را برای آن‌ها با احداث بزرگراه هموار می‌کند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان اهر با تأکید بر اینکه برنامه‌ریزی جهت جذب گردشگران در مناطق گردشگری شهرستان اهر منجر به درآمدزایی می‌شود، خاطرنشان کرد: اگر سرمایه‌گذار بخش خصوصی برای توسعه صنعت گردشگری اهر سرمایه‌گذاری کند بدون شک می‌تواند از درآمدهای حاصل از آن از حمایت‌های ادارات دولتی بی‌نیاز شود و علاوه بر این اشتغال نیز به همراه خواهد داشت.