افشین مرادی در گفت‌وگو با خبرنگار اهرامروز، با اشاره به اسکان خانوار روستای کرکسر در معرض رانش زمین اظهار داشت: کاکنس اسکان ۱۵ خانوار روستای کرکسر در معرض خطر رانش زمین تکمیل و تحویل خانوارهای روستایی شد.

وی افزود: کانکس‌های اسکان موقت در زمین جدید روستای کرکسر استقرار یافته و هر کاکنس ۱۲ مترمربع بوده که با مصالح بنایی ایجاد شده تا خانوارها در راستای جابه‌جایی روستا جهت جلوگیری از خطرات احتمالی رانش زمین در محل امن ساکن باشند.

مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان هوراند بابیان این‌که کاکنس‌های اسکان موقت به خدمات زیربنایی از جمله برق مجهز شده است، گفت: فرمانداری و هلال‌احمر هوراند یکسری اقلام مورد نیاز خانوارهای این روستا تأمین کردند.

مرادی از آغاز عملیات جابه‌جایی روستای کرکسر و احداث واحدهای مسکونی اهالی روستا خبر داد و گفت: احداث واحدهای مسکونی با همراهی و مشارکت اهالی به جهت تسریع در روند ساخت و ساز انجام می‌گیرد و بنیاد مسکن هوراند سعی می‌کند تا در کمترین زمان ممکن اهالی روستای کرکسر را در واحدهای نوساز و مقاوم اسکان دهد.

وی با قدردانی از حمایت و پشتیبانی امام جمعه و فرماندار شهرستان هوراند گفت: برای احداث هر واحد مسکونی در روستای کرکسر ۸۰ میلیون تومان تسهیلات شامل ۵۵ میلیون تومان وام کم‌بهره و ۲۵ میلیون تومان وام بلاعوض پرداخت می‌شود.

مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان هوراند با اشاره به این‌که زمین روستای کرکسر که به دلیل رانش زمین جابه‌جا می‌شود؛ در ۴۱ قطعه تفکیک شده است ابراز داشت: بنیاد مسکن برای ۱۵ خانوار ساکن دائمی واحد مسکونی احداث می‌کند و از طرفی ساکنین فصلی روستای کرکسر می‌توانند برای ساخت مسکن از تسهیلات ۵۰ میلیون تومانی کم‌بهره استفاده کنند.

مرادی با تأکید بر این‌که کارکنان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان هوراند در بحث جابه‌جایی روستای کرکسر شبانه‌روز و بسیجی‌وار تلاش می‌کنند، تصریح کرد: جابه‌جایی روستای کرکسر به همت و تلاش جمعی نیازمند بود که خوشبختانه این روحیه‌ی بسیجی‌وار را در همکارانم و مسئولان شهرستانی به وضوح دیدم.

وی از هدیه ۱۶۰ کیسه سیمان از سوی مقام معظم رهبری برای احداث هر واحد مسکونی در روستای کرکسر شهرستان هوراند خبر داد، خاطرنشان کرد: بعد از شروع ساخت و ساز واحدهای مسکونی؛ برای هر واحد مسکونی ۱۶۰ کیسه سیمان از سوی مقام معظم رهبری به اهالی روستای کرکسر اهداء می‌شود.