به گزارش خبرنگار اهرامروز، صابر تقویمی در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: خوشبختانه امسال با مشارکت و همراهی خیرین ۷ مدرسه خیرساز در شهرستان هریس احداث شده است و لازم است تا از وجود خیرین مدرسه‌ساز و خیرین سلامت به لحاظ مشارکت در فعالیت‌های عام‌المنفعه قدردانی کنیم.

وی با اشاره به اینکه به لحاظ قرار گرفتن شهرستان هریس در مسیر مواصلاتی ۷ شهرستان اورژانس بین‌راهی را بازسازی کرده‌ایم، افزود: در حال حاضر شهرستان هریس ۷ پایگاه امداد و نجات جاده‌ای دارد و اخیراً یکی از پایگاه‌های جاده‌ای اورژانس توسط خیرین بازسازی‌شده است.

فرماندار شهرستان هریس اضافه کرد: در طول سال جاری و به مناسبت ایام‌الله دهه فجر بیش از ۳ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان برای اجرای پروژه‌های عمران و آبادانی در ۵۴ روستای شهرستان هریس هزینه شده است که با اجرای پروژه‌های مختلف، روستاهای هریس نمای شهری به خود گرفته‌اند.

تقویمی بابیان شهرستان هریس برای احداث ۳۰ کیلومتر از بزرگراه اهر – هریس – تبریز متعهد بوده است، گفت: در طول سال جاری با آسفالت‌ریزی ۱۵ کیلومتر از بزرگراه اهر – هریس – تبریز توانسته‌ایم ۵۰ درصد تعهداتمان را عملی کرده و به زیر بار ترافیکی ببریم موجب شد تا بخشی از تصادفات در این بزرگراه کاهش یابد.

وی تأکید کرد: با اهتمام جدی که دولت تدبیر و امید، استاندار آذربایجان شرقی و نماینده مردم اهر و هریس در مجلس بر اتمام بزرگراه اهر – هریس – تبریز دارند امیدواریم این بزرگراه در سال آینده به‌طور کامل مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

فرماندار شهرستان هریس از پیش‌بینی ایجاد ۲۲ معدن در این شهرستان خبر داد، بیان داشت: شرکت گرجستانی با سرمایه‌گذاری در معدن طلای شهرستان هریس طبق برآوردها می‌تواند سالانه ۲ تن طلا از معدن طلای هریس برداشت کند البته انتظار داریم سرمایه‌گذاران ایرانی نیز برای بهره‌گیری از ظرفیت‌های معادن طلا و مس شهرستان هریس به میدان بیایند.

تقویمی با تأکید بر اینکه ۸۵ درصد برنامه‌های پیش‌بینی شده در سند تدبیر و توسعه شهرستان هریس تحقق‌یافته است، یادآور شد: زمین در شهرک‌های صنعتی بیلوردی و زرنق شهرستان هریس به‌صورت ارزن قیمت یا می‌توان گفت مفت در اختیار سرمایه‌گذاران قرار می‌گیرد و از طرفی با تکمیل شدن بزرگراه اهر – هریس – تبریز شاهد رونق شهرک صنعتی بیلوردی بوده‌ایم.

انتهای پیام/