سید محمد عابدی در گفت‌وگو با خبرنگار اهرامروز اظهار داشت:  در طول یک هفته ثبت‌نام داوطلبان نمایندگی مجلس دهم حوزه انتخابیه اهر و هریس، کل ثبت‌نام‌کنندگان به ۴۴ نفر رسید.

وی بابیان اینکه از این تعداد ۳۶ نفر در شهر اهر ثبت‌نام کردند گفت: ۸ نفر از داوطلبان نمایندگی مجلس دهم حوزه انتخابیه اهر و هریس نیز در وزارت کشور اقدام به ثبت‌نام کردند.

فرماندار اهر با اشاره به سن ثبت‌نام کنندگان این دوره عنوان کرد: جوان‌ترین داوطلبان نمایندگی مجلس دهم حوزه انتخابیه اهر و هریس با ۳۲ سال و مسن‌ترین آن نیز با ۵۷ سال در این دوره از حوزه اهر و هریس ثبت‌نام کردند.

عابدی با اشاره به سطح سواد ثبت‌نام کنندگان در این حوزه انتخابیه، افزود: ۶ نفر با مدرک دکتری و ۳ نفر با مدرک لیسانس و سابقه جانبازی و ۳۵ نفر با مدرک فوق‌لیسانس ثبت‌نام کرده‌اند.

وی با ذکر اینکه ۴۳ نفر از داوطلبان مرد و یک نفر زن هستند، گفت: با اتمام مهلت ثبت‌نام، اسامی و پرونده‌ها برای آغاز بررسی صلاحیت به وزارت کشور ارسال و پس از استعلام هویت و سابقه افراد از مراکز چهارگانه نظر نهایی به هیئت نظارت بر انتخابات اعلام می‌شود و دوباره صلاحیت افراد بررسی‌شده و لیست نهایی در روز تبلیغات اعلام می‌شود.

فرماندار اهر بابیان اینکه رعایت قوانین و مقررات بسیار مهم است اظهار داشت: تبلیغات زودرس توسط مبادی ذی‌ربط بررسی و در جریان بررسی صلاحیت‌ها مورد تأکید خواهد بود.

انتهای پیام/