به گزارش خبرنگار اهرامروز، علیرضا بایرام‌زاده در آیین افتتاح نخستین مرکز گردشگری کشاورزی آذربایجان شرقی در شهرستان اهر که به مناسبت هفته‌ی گردشگری برگزار شد، اظهار داشت: بهره‌برداری از مرکز گردشگری کشاورزی آذربایجان شرقی در شهرستان اهر برای نخستین‌بار اتفاق مبارکی در حوزه گردشگری استان است، به طوری که توسعه زیرساخت‌های گردشگری را بر خود وظیفه می‌دانیم و از طرفی برای هر طرحی که مجوز داده‌ایم در کنار سرمایه‌گذار بخش خصوصی برای پیشرفت طرح‌ها و پروژه‌ها می‌ایستیم.

معاون گردشگری میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌شرقی افزود: در ۶ طرح گردشگری کشاورزی شهرستان اهر که برای نخستین‌بار در آذربایجان شرقی مورد بهره‌برداری قرار گرفته، بالغ‌بر ۲۳۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری و زمینه اشتغال بیش از ۱۰۰ نفر به طور مستقیم و غیرمستقیم فراهم شده است.

وی در ادامه با اشاره به این‌که مسیر اهر-مشگین‌شهر را به عنوان مسیر گردشگری به رسمیت می‌شناسیم؛ ادامه داد: وقتی مسیری به عنوان مسیر گردشگری انتخاب می‌شود، دیگر مجوزی برای ایجاد واحدهایی همچون ماسه‌شویی و یا غیره را نمی‌دهیم.

بایرام‌زاده تصریح کرد: پروژه‌هایی همچون گردشگری از قبیل باغ رستوران‌ها و سایر مراکز تفریحی شهرستان اهر به سمت مسیر گردشگری اهر-مشگین‌شهر سوق می‌دهیم؛ یقین بدانید به پروژه‌های گردشگری این مسیر رفته‌رفته اضافه می‌شود.