به گزارش خبرنگار اهرامروز، ارسلان طهماسبی عصر روز گذشته در دیدار با نماینده مردم شهرستان‌های اهر و هریس در مجلس با اشاره به اینکه بیش از ۳ هزار ۸۷۰ خانواده تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) اهر هستند، اظهار کرد: با اجرای سیاست‌ها و رویکردهای کمیته امداد توانستیم تعداد خانواده‌های تحت پوشش را کاهش دهیم و این افتخار نیست که بگوییم تعداد خانواده‌های تحت پوشش شهرستان زیاد است.

وی ادامه داد: از تعداد کل خانواده‌های زیرپوشش کمیته امداد شهرستان اهر حدود ۲۶۰۰ خانواده به سرپرستی بانوان اداره می‌شود و این خانواده‌ها به هر دلیل سرپرست مرد ندارند و این تعداد خانواده برای شهرستان زیاد است.

مدیر کمیته امداد شهرستان اهر از تحت پوشش قرار دادن حدود ۲۵۳ کودک یتیم توسط کمیته امداد این شهرستان خبر داد، گفت: اغلب این کودکان یا پدر و مادر ندارند و برخی دیگر نیز از داشتن پدر محروم هستند و علاوه بر این‌ها نزدیک به ۹۸۰ نفر دانش‌آموز و ۹۳ دانشجو تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان اهر هستند.

طهماسبی تأمین مسکن، ایجاد اشتغال و ارائه تسهیلات اشتغال، تأمین جهیزیه، بهداشت و درمان، مشاوره‌های شغلی، آموزش و تحصیلی و حقوقی را از خدمات کمیته امداد برای مددجویان تحت پوشش ذکر کرد و گفت: یکی از رویکردهای جدید رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) و هیئت‌امنای جدید چابک سازی، ارائه خدمات در کمترین زمان و هدفمند، تعامل با نمایندگان مجلس، دستگاه قضایی و سایر دستگاه‌های اجرایی است.

وی اصلی‌ترین رویکرد کمیته امداد امام خمینی(ره) را توانمندسازی مددجویان تحت پوشش عنوان کرد، بیان داشت: در این حوزه کسانی که قدرت انجام کار دارند با اعطای تسهیلات اشتغال از آن‌ها حمایت می‌کنیم و در کنار آن روحیه کار و تلاش را در بین خانواده‌های تحت حمایت ترویج می‌دهیم.

مدیر کمیته امداد شهرستان اهر بابیان اینکه سال گذشته برای ۴۱۵ نفر تسهیلات اشتغال از محل منابع بانکی و داخلی کمیته امداد در راستای تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی پرداخت کرده‌ایم، اظهار داشت: این تسهیلات عمدتاً در بخش‌های کشاورزی و دام‌پروری در روستاهای محروم که در اولویت قرار داشتند پرداخت‌شده است.

طهماسبی ادامه داد: در سال جاری نیز از محل تبصره ۱۶ حدود ۶ میلیارد تومان در زمینه اشتغال از محل منابع قرض‌الحسنه بانک‌ها به کمیته امداد شهرستان اهر اختصاص‌یافته است که انتظار داریم نماینده حوزه انتخابیه اهر و هریس نیز در خصوص تخصیص تسهیلات کمیته امداد را یاری دهند.

وی با تأکید بر اینکه یا رویکرد کمیته امداد شهرستان اهر در بخش مسکن توانسته‌ایم از مهاجرت نیز جلوگیری کنیم، تصریح کرد: کمیته امداد اهر واحدهای مسکونی در دورافتاده‌ترین روستاها احداث کرده‌ایم و اکنون آمادگی داریم تا با همکاری خیرین برای ۱۲۰ خانواده نیازمند در شهر اهر مسکن احداث کنیم.

مدیر کمیته امداد شهرستان اهر در پایان با اشاره به اینکه مددجویان تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی در بازپرداخت اقساط وام‌های زلزله با مشکل مواجه هستند، خاطرنشان کرد: بیش از ۴۶۰ نفر از مددجویان کمیته امداد برای بازسازی مساکن وام دریافت کرده‌اند که حتی یک نفر هم توانایی بازپرداخت اقساط وام را ندارد و انتظاری که داریم حداقل برای مددجویان کمیته امداد و بهزیستی سخت‌گیری نکنند.

انتهای پیام/