به گزارش اهرامروز، زاهد محمودی بعد از ظهر امروز در جلسه شورای اداری و معارفه بخشدار جدید فندقلوی اهر اظهار داشت: اتمام پروژه بزرگراه اهر – تبریز یک مطالبه مردمی و منطقه‌ای است و تاکنون ۱۶۰ میلیارد تومان هزینه شده و همه مسوولان استان و شهرستان در تلاش هستند این پروژه تا پایان سال به سرانجام برسد.

وی گفت: تاکنون ۸۰ درصد پروژه بزرگراه اهر – تبریز به طول ۶۶ کیلومتر به اتمام رسیده و با حمایت و همراهی مسوولان ذیربط و استانداری آذربایجان‌شرقی ۱۸ کیلومتر نیز به اتمام می‌رسد.

محمودی، از دستور مدیرعامل شرکت گاز استان برای ۷۷ واحد تولیدی فعال برای معافیت از هزینه انتقال گاز و نکمک‌رسانی به این واحدها خبر داد و افزود: در سفر اخیر مدیرعامل شرکت گاز استان با درخواست مسوولان محلی با این امر موافقت شده است.

وی از دیگر پروژه‌های مهم شهرستان اهر که نقشی اساسی در زیرساخت‌های انرژی و گازی منطقه خواهد داشت، خط انتقال ۱۶ اینج صادراتی ارمنستان به اهر با صرف اعتباری بالغ بر ۷۵ میلیارد تومان اعلام کرد و افتتاح این پروژه را زمینه‌ای برای تأمین مصرف گاز واحدهای بزرگ تولیدی و صنعتی منطقه ارسباران برشمرد.

فرماندار اهر همچنین از عقد قرارداد برای آسفالت ۷۰ کیلومتر از راه‌های روستایی را نیز در سال ۹۸ یاد آور شد و افزود: در نیمه اول سال‌جاری از این تعداد بیش از ۲۴ کیلومتر با صرف اعتباری بالغ بر ۷ میلیارد تومان به بهره برداری رسیده و مابقی تا پایان سال‌جاری به اتمام می‌رسند.

رئیس شورای اداری شهرستان اهر، ایجاد بخشداری جدیدالتأسیس را گام مثبت برای توجه به توانمندی‌های گردشگری و کشاورزی این منطقه عنوان کرد و گفت: با ایجاد بخشداری جدید تعداد ۸۰ روستا تحت پوشش این بخشداری قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/