به گزارش خبرنگار اهرامروز، زاهد محمودی در چهارمین جلسه شورای اداری شهرستان اهر که هم‌زمان با هفته دولت برگزار شد، با اشاره به اینکه هفته دولت فرصتی است تا عملکردهای دولت برای مردم بازگو شود اظهار داشت: امروزه آنچه برای شهرستان مهم بوده تأمین امنیت و رعایت حقوق شهروندی است که حمدالله هر دو این موضوعات تحقق‌یافته است چراکه امنیت زیربنایی‌ترین مسئله توسعه محسوب می‌شود.

وی افزود: تلاش دولت تدبیر و امید حفظ آرامش و ثبات بوده در کنار این موضوعات توسعه کشور نیز مورد توجه است و در این دولت سعی بر این بوده تا انسجام و وحدت ملی حفظ شود.

فرماندار شهرستان اهر ادامه داد: هر دولتی در راستای اجرای سیاست‌ها و برنامه‌ها نقاط قوت و ضعفی هم دارد و بر این مبنا نقدهایی می‌شود و این نقدها برای دولتمردان ارزشمند است و باید با جان و دل نقدها را بپذیریم.

محمودی با ذکر اینکه یکی از مسائلی که نظام جمهوری اسلامی در طول ۴۰ سال گذشته از پیروزی انقلاب اسلامی با آن مواجه بوده دخالت‌های دشمنان در مسائل داخلی است، گفت: دشمنان نظام هرگاه خواسته‌اند از طریقی هدف پلیدی را اجرا کنند با رهبری مقام معظم رهبری تمامی توطئه‌ها نقش برآب و خنثی‌شده است.

با اتحاد و انسجام در جنگ اقتصادی دشمنان علیه ایران پیروز می‌شویم

وی تصریح کرد: دشمنان نظام جمهوری اسلامی با شکست در جبهه‌های مختلف این بار از با آغاز جنگ تمام‌عیار اقتصادی علیه ایران در صحنه حاضر شده‌اند، این در حالی است که ملت ایران در طول چهل سال گذشته فراز و نشیب‌های زیادی را با اتحاد و انسجام پشت سر گذاشته‌اند این بار نیز در جنگ اقتصادی همه کنار هم هستیم و از این پیچ به‌سلامت عبور می‌کنیم.

فرماندار شهرستان اهر گفت: انتظار مردم از دولتمردان این است که به مسائل و مشکلات سیاسی نگاه نشود به‌طوری که اگر بخواهیم از سد مشکلات عبور کنیم به‌تنهایی از عهده دولت خارج است و می‌بایست تمامی قوا همکاری کنند.

محمودی در ادامه از افزایش چهار برابری اعتبارات دهیاری‌های شهرستان اهر در دولت تدبیر و امید خبر داد، افزود: در طول فعالیت دولت تدبیر و امید تا به امروز ۱۰ میلیارد تومان اعتبار به دهیاری‌های اهر تخصیص‌یافته در حالی که در دولت گذشته ۲ میلیارد تومان اعتبار اختصاص‌یافته بود، این مهم نشان می‌دهد که دولت به عمران و آبادانی روستاها توجه ویژه‌ای دارد.

وی بابیان اینکه برای اولین در طول ۴۰ سال گذشته روستاهای فاقد دهیاری در راستای توجه دولت تدبیر و امید به عمران و آبادانی روستاها اعتبار برای آن‌ها تخصیص‌یافته است، ابراز داشت: اعتباراتی که برای روستاهای فاقد دهیاری شهرستان اهر تخصیص‌یافته انتظار می‌رود بخشداری و دستگاه‌های ذی‌ربط با قوت هرچه تمام پروژه‌های روستاهای فاقد دهیاری را عملیاتی کنند.

رئیس شورای اداری شهرستان اهر در ادامه سخنان خود به توجه ویژه دولت تدبیر و امید به تکمیل بزرگراه اهر – تبریز نیز اشاره کرد و گفت: از زمانی که روند ساخت بزرگراه اهر – تبریز آغاز شده بود همانند دولت تدبیر و امید به تکمیل این بزرگراه توجهی نشده بود و در واقع برای همه قابل‌لمس بوده که عمده پیشرفت بزرگراه اهر – تبریز در دولت یازدهم و دوازدهم است.

محمودی ادامه داد: بر اساس اطلاعات راه و شهرسازی، ساخت بزرگراه اهر-تبریز تا سال ۹۲ از پیشرفت ۲۰ درصدی برخوردار بود و حال پیشرفت این پروژه به بیش از ۶۵ درصد رسیده است و شخص استاندار و نماینده با جدیت پیگیر تکمیل بزرگراه اهر-تبریز هستند.

وی با تأکید بر اینکه شهرستان اهر از نظر اتمام گازرسانی به روستاها و تبدیل آن به شهرستان سبز هنوز محقق نشده است، گفت: در حال حاضر نزدیک به ۹۶ درصد روستاهای شهرستان اهر از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند در حالی که تا سال ۹۲ حدود ۶۲ درصد روستاها از این نعمت برخوردار بودند و با اتمام گازرسانی به روستاها، شهرستان اهر به شهرستان سبز تبدیل می‌شود.

بهره‌مندی ۹۹ درصدی روستاهای شهرستان اهر از آب شرب سالم

فرماندار شهرستان اهر یادآور شد: در حوزه برق‌رسانی تمامی روستاهای واجد شرایط شهرستان اهر از نعمت برق برخوردار شده‌اند و تنها برخی از روستاها که ۲ یا سه خانوار دارند به شبکه برق متصل نشده‌اند با این حساب می‌توان گفت که همه روستاهای شهرستان از نعمت بهره‌مند هستند.

محمودی از بهره‌مندی ۹۹ درصدی روستاهای شهرستان اهر از آب شرب سالم خبر داد، بیان کرد: با همت و تلاش مجموعه آب و فاضلاب روستایی اکنون بالای ۹۹ درصد از روستاهای شهرستان از آب شرب سالم و بهداشتی برخوردار هستند.

رئیس شورای اداری شهرستان اهر، طرح تحول نظام سلامت را از مهم‌ترین رویکردهای دولت تدبیر و امید برشمرد، افزود: پرونده دولت در حوزه بهداشت و درمان شهرستان اهر کاملاً درخشان است به‌طوری که مقایسه وضعیت بهداشت و درمان پیش از سال ۹۲ و بعد از آن گویای موفقیت دولت تدبیر و امید است و در طرح تحول نظام سلامت سیاستی که دولت در پیش گرفت موجب شد تا هزینه‌های مردم کاهش یافت.

وی با اشاره به این‌که حدود ۴۵ پروژه عمرانی و خدماتی هم‌زمان با هفته دولت در شهرستان اهر آماده بهره‌برداری است، گفت: این پروژه‌ها شامل حوزه‌های حمل و نقل، بهداشت و درمان، ورزشی، شهری است که در طول هفته دولت به‌مرور مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

محمودی تأکید کرد: در هفته دولت پارک‌های ولایت، آتالار و بهرام‌آباد با صرف اعتبار نزدیک به ۲٫۵ میلیارد تومان، اصلاح روکش آسفالت محورهای مواصلاتی با اعتبار ۷ میلیارد تومانی، ساختمان ستاد شبکه بهداشت و درمان و کلینیک تخصصی غربالگری سرطان منطقه ارسباران با صرف اعتبار نزدیک به ۷ میلیارد تومان، سالن ورزش باستانی با هزینه یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان از جمله پروژه‌های قابل‌افتتاح است.

فرماندار شهرستان اهر گفت: در نخستین روز از هفته دولت پروژه‌های بخشداری بخش مرکزی شهرستان اهر با صرف اعتبار بیش از ۶۵۰ میلیون تومان مورد بهره‌برداری قرار گرفت، این پروژه‌ها عمدتاً جزو پروژه‌هایی بود که مردم به آن نیاز داشتند.

گفتنی است؛ در چهارمین جلسه شورای اداری شهرستان اهر ابراهیم قربانی کلهر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر، سیاوش حاتم زاده مدیر معدن مس مزرعه، کریم محمدیان رئیس اتاق اصناف، قادر رمضان پور مدیر آموزش و پرورش اهر و اصغر رسولی رئیس جمعیت هلال‌احمر اهر معرفی شدند.

به گزارش اهرامروز، همچنین در این جلسه از کارمندان نمونه و مدیران برتر دستگاه‌های اجرایی و برترین‌های کنکور سال ۹۷ که رتبه‌های زیر ۱۰۰ کسب کرده بودند تجلیل شدند.

انتهای پیام/