به گزارش خبرنگار اهرامروز، قادر رمضان‌پور در آیین جشن شکوفه‌ها با تبریک هفته دفاع مقدس با اشاره به اینکه اهمیت مقطع ابتدایی در نظام آموزشی جدید بسیار بالاست، اظهار داشت: رشد و شکوفایی استعدادی دانش‌آموزان در نظام آموزشی جدید آن‌قدر اهمیت دارد که به مقطع ابتدایی دوره حساس می‌گویند، انتظار می‌رود دانش‌آموزان با توجه مضاعف به تحصیل و احترام به پدران و مادران و معلمان آینده خوبی را به ارمغان آورید.

وی، دانش‌آموزان را آینده‌سازان کشور توصیف کرد و افزود: شما دانش‌آموزان عزیز در آینده پست‌های مدیریتی کشور را در دست خواهید گرفت لذا از والدین می‌خواهیم تا فضای خانواده را به‌گونه‌ای مدیریت کنند تا شاهد تنش و ملتهب نباشیم.

مدیر آموزش و پرورش اهر با ذکر اینکه تنش در فضای خانواده و استرس در تحصیل دانش‌آموزان تأثیرگذار است، گفت: اگر در فضای خانواده آرامش حاکم و استرس وجود نداشت یقیناً دانش‌آموزان در تحصیل موفق خواهد بود و در خانواده‌هایی که آرامش وجود ندارد به تحصیل دانش‌آموزان آسیب می‌رساند.

رمضان‌پور خطاب به والدین ادامه داد: والدین ضمن این‌که بر تحصیل دانش‌آموزان نظارت دارند با معلمان، مدیران و سایر عوامل مدرسه ارتباط تنگاتنگی داشته باشند حتی اگر تلفنی باشد و از تدریس پیش از مدرسه خودداری کنید چون روش تحصیل باعث می‌شود تا تعارضاتی پیش آید به عبارتی دانش‌آموزان سردرگم می‌شوند.

آموزش و پرورش نمی‌تواند به‌تنهایی از پس مشکلات برآید

وی با تأکید بر اینکه انجام تکلیف دانش‌آموزان توسط والدین یا سایر اعضای خانواده خلاقیت و ابتکار آن‌ها را از بین می‌برد، تصریح کرد: مقایسه دانش‌آموزان با همدیگر به‌هیچ‌عنوان جایز نیست چون هر انسان با همدیگر تفاوت‌هایی دارد به‌طوری که مقایسه دانش‌آموزان با همدیگر آن‌ها را سرخورده و اعتماد به نفس را می‌گیرد.

مدیر آموزش و پرورش اهر بابیان اینکه ۲۴۰۰ دانش‌آموز کلاس اولی در شهرستان اهر به کلاس‌های درس رفتند، خاطرنشان کرد: امروز با برگزاری جشن شکوفه‌ها ۲۴۰۰ دانش‌آموز کلاس اولی بر سر کلاس‌های درس در ۲۱۱ مدرسه حاضر شدند.

رمضان‌پور یادآور شد: آموزش و پرورش به‌قدری مشکلات دارد که نمی‌تواند به‌تنهایی از پس مشکلات برآید این در حالی است که اگر همراهی و مشارکت والدین نباشد مشکلات همچنان باقی می‌ماند لذا انتظار داریم والدین با عوامل مدارس همراهی و همکاری کنند.

انتهای پیام/