به گزارش اهرامروز، بیت الله عبدالهی در مراسم گرامیداشت روز اصناف شهرستان اهر که با حضور روئسای اتحادیه ها و برخی اصناف و کسبه برگزار شد، ضمن تبریک روز ملی اصناف و شروع به کار هیئت رئیسه جدید اتاق اصناف اهر، گفت: صاحبان صنوف که از قدیم معتمد مردم بودند، بایستی در شهرستان اهر نسبت به تمامی مسائل به خصوص اشتغال و بیکاری جوانان حساس باشند.

وی با اعلام اینکه اگر موارد و مسائل به صورت مستمر پیگیری شود، قابل حل هستند، افزود: علاقه مندم در هر فصل با اصناف شهرستان جلسه داشته باشیم تا ببینیم در اقتصاد چه نقشی می توانند داشته باشند.

نماینده اهر و هریس خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه نمایندگان مشکلات اصناف را از نزدیک لمس نمی کنند و مشکلاتی که دارند را درک نمی کنند، باید خود اصناف اطلاعات جامعی از نیاز های قانونی صنف خود را از طریق نمایندگان به مجلس ارائه دهند.

عبدالهی همچنین در خصوص حمایت های دولت از اصناف گفت: من اعتقاد دارم که دولت تمام مسائل مربوط به اصناف را به خودشان واگذار کنند و وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز در سیاستگذاری و تجارت کمک کند.

وی با بیان اینکه باید در توسعه شهرستان همه نقش داشته باشند، گفت: توسعه هر شهرستانی نیازمند مشارکت تمامی اقشار مختلف جامعه است که در شهرستان اهر نیز اصناف و صاحبان صنایع می توانند با مشارک های خود این نقش را در پیشرفت اقتصادی شهرستان مؤثر باشند.

نماینده مردم شهرستان های اهر و هریس در خصوص قانون ارزش افزوده گفت: با توحه به خسارت ۳۰۰ میلیاردی وارد شده امسال به باغات اهر و تاثیر در کسب و کار اصناف شهرستان، بایستی مالیاتی که از اصناف اخذ می گیرد متناسب با درآمد مردم باشد و قبل از ارائه صورت حساب های مالیاتی، وضعیت خرید و فروش در بازار بررسی شود.

عبدالهی در خصوص تفکیک وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز گفت: چون اعتقاد داریم به حد کافی دولت گستردگی دارد و ۹۰ درصد اعتبارات کشور در قوه مجریه، مقننه و قضائیه مصرف می شود، این لایحه در کمیسیون اصلاح و ساختار دولت رد شد.

وی در ادامه گفت: اصناف برای صنعت گردشگری اقدامات زیادی می تواند انجام دهد و با توجه به اینکه در شهرستان اهر یکی از مشکلات اساسی بیکاری است، اصناف می تواند با سرمایه گذاری و حرکتی تاثرگذار اشتغال زایی کند.

نماینده اهر و هریس در خصوص کمپین نخریدن طلا توسط یکی از فوتبالیست ها نیز گفت: این موارد بحث های اشتباهی است که در کشور به راه انداخته اند و چون تخصصی در زمینه اقتصاد ندارند، مطمعنا اقتصاد کشور با این اقدامات متضرر خواهند رساند.

عبدالهی در پایان با اعلام اینکه بایستی اقتصاد اهر تکان بخورد، خاطرنشان کرد: طبق بررسی های صورت گرفته بیشترین مهارجرت به مرکز استان از منطقه قره داغ و هریس می باشد که نشان دهنده وضعیت اقتصادی نامناسب منطقه است که امیدواریم با همکاری تمامی ادارات اقتصاد در این منطقه رونق یافته و به کسب و کار اصناف کمک شود.