به گزارش خبرنگار اهرامروز، سرهنگ پاسدار موسی صفی در آیین برگزاری مرحله دوم «رزمایش مواسات و کمک مؤمنانه»، با تسلیت ایام سوگواری اباعبداله الحسین (ع) اظهار داشت: رزمایش مواسات و کمک مؤمنانه که از تاکیدات مقام معظم رهبری بوده و جلسات هماهنگی را در قالب ستاد به ریاست امام جمعه اهر تشکیل دادیم تا از مدیران شهرستانی و فرماندهان پایگاه‌های مقاومت بسیج محلات جهت شناسایی خانوارهای نیازمند و آسیب دیده از شیوع ویروس کرونا بهره‌گیری کنیم.

وی با اشاره به این‌که شناسایی اقشار نیازمند و کم درآمد به منظور کمک به آنها در شرایط کرونایی؛ وظیفه‌ای بود که فرماندهان پایگاه‌های مقاومت بسیج محلات اهر بر عهده داشتند، افزود: در مرحله نخست رزمایش مواسات و کمک مؤمنانه در شهرستان اهر بیش از ۵۰۰۰ بسته معیشتی و بهداشتی که هر کدام به ارزش ۳ میلیون ریال بود را توسط بسیجیان و پایگاه‌های مقاومت بسیج محلات توزیع کردیم.

فرمانده سپاه ناحیه اهر ادامه داد: خیّرین بزرگوار و اصحاب رسانه و خبرنگاران در کنار مسئولین و بسیجیان نقش غیرقابل‌انکاری در «رزمایش مواسات و کمک مؤمنانه» داشتند به طوری که اگر حمایت‌های خیّرین و اصحاب رسانه شهرستان اهر نبود شاید آن‌طور که باید و شاید نمی‌توانستیم نقشی در کمک به نیازمندان و اقشار آسیب دیده از شیوع ویروس کرونا ایفاء کنیم.

صفی از توزیع بیش از ۳۰ هزار بطری محلول ضدعفونی کننده در قالب «رزمایش مواسات و کمک مؤمنانه» در مناطق محروم و حاشیه‌ای شهر اهر خبر داد و گفت: همچنین توزیع ماسک تولیدی در کارگاه‌های تولید ماسک سپاه ناحیه اهر که توسط بسیج خواهران و خواهران طلبه در ایام اوج شیوع ویروس کرونا از دیگر اقدامات سپاه و بسیج شهرستان اهر بود.

وی تصریح کرد: سپاه ناحیه اهر در اقدامی دیگر برای تامین نیازهای بهداشتی مردم علی‌الخصوص اقشار نیازمند و حاشیه‌نشین، ده‌ها هزار پَک بهداشتی را در بین اقشار کم درآمد و جامعه هدف در شهرستان اهر توزیع کرده است.

فرمانده سپاه ناحیه اهر بابیان این‌که مرحله دوم «رزمایش مواسات و کمک مؤمنانه» از عید قربان تا غدیر خم و ماه محرم و صفر در شهرستان اهر برگزار می‌شود، گفت: در مرحله دوم «رزمایش مواسات و کمک مؤمنانه» تا به امروز ۱۲۰۰ بسته معیشتی و پُخت ۲۴۰۰ پُرس غذای گرم در مناطق حاشیه‌نشین و روستاهای شهرستان اهر توزیع کرده‌ایم.

صفی ابراز داشت: امروز در آستانه بازگشایی مدارس؛ ۱۰۰۰ بسته لوازم‌التحریر هر کدام به ۱۷۰ هزار تومان را بین دانش‌آموزان خانواده‌های نیازمند در مناطق حاشیه‌ای شهر اهر و روستاهای دورافتاده که از لحاظ درآمدی ضعیف هستند و خانواده‌های آنان در خرید نیازهای فرزندان خود با مشکل مواجه‌اند و توسط حوزه‌های بسیج دانش‌آموزی، هیات امنای مساجد و ائمه جماعت شناسایی شده‌اند توزیع می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: همچنین از امروز ۱۰۰۰ بسته معیشتی که هر کدام به ارزش ۲ میلیون ریال است در قالب مرحله دوم «رزمایش مواسات و کمک مؤمنانه» از سوی پایگاه‌های مقاومت بسیج محلات و روستاهای شهرستان اهر در بین خانوارهای نیازمند شناسایی شده؛ توزیع می‌شود.

فرمانده سپاه ناحیه اهر همچنین از برگزاری مرحله سوم «رزمایش مواسات و کمک مؤمنانه» در دهه‌ی پایانی ماه صفر در این شهرستان خبر داد و یادآور شد: لازم می‌دانم از اصحاب رسانه و خبرنگاران شهرستان اهر برای همکاری در برگزاری «رزمایش مواسات و کمک مؤمنانه» قدردانی می‌کنم و امیدوارم مردم نوع‌دوست و خیرین را به سمت مشارکت در این رزمایش همدلی و تداوم احسان هدایت کنند و اگر خیرین در این رزمایش از قبیل کمک‌های نقدی و غیرنقدی مشارکت کنند ما نیز بر اساس نیات خیرین عمل می‌کنیم تا احسانات به دست افراد نیازمند برسد.