به گزارش خبرنگار اهرامروز، زاهد محمودی در سومین جلسه هماهنگی یادواره شهدای منطقه ارسباران در اهر که با حضور ائمه جمعه، فرمانداران و فرماندهان سپاه در بیت امام جمعه اهر برگزار شد با تأکید بر اینکه تمامی تلاش و کوشش دستگاه‌های شهرستانی برگزاری یادواره شهدای ارسباران در شان و منزلت شهداست، اظهار داشت: وقتی سخنی از ۱۲۰۰ شهید منطقه ارسباران به میان می‌آید باید کاری کنیم تا این یادواره در شان شهدا برگزار شود.

وی افزود: مدیریت ارشد شهرستان اهر مهم‌ترین هدف خود را ترویج و تبیین فرهنگ ایثار و شهادت می‌داند به‌طوری که تا به حال در این زمینه کم نگذاشته‌ایم و نخواهیم گذاشت چون هرچه را که به دست آورده‌ایم به برکت خون پاک شهدا بوده است.

فرماندار شهرستان اهر با اشاره به اینکه تمامی امکانات دستگاه‌های دولتی شهرستان اهر در اختیار ستاد برگزاری یادواره شهدای منطقه ارسباران قرار می‌گیرد، ابراز داشت: پیشنهاد می‌کنیم در جلسه آینده از مسئولان کمیته‌های یادواره شهدای منطقه ارسباران دعوت شود و نکته نظرات و موارد مهم به آن‌ها گفته شود.

محمودی خاطرنشان کرد: در جهت تسهیل در روند برگزاری و هماهنگی یادواره شهدای منطقه ارسباران، مسئولین کمیته‌های اجرایی این یادواره رابط خود را معرفی کنند تا از این طریق اگر به امکانات دستگاهی بود از طریق روابط ها تأمین کنیم.

وی بابیان اینکه ما خود را مدیون شهدا می‌دانیم، تصریح کرد: بنا بر توصیه‌ای که به دستگاه‌های دولتی کرده‌ایم تأکید می‌کنیم که امکانات ادارات در اختیار ستاد برگزاری یادواره شهدای ارسباران قرار خواهد گرفت.

 

آماده همکاری و حمایت از یادواره شهدای منطقه ارسباران هستیم

رسول خدابخش، فرماندار شهرستان کلیبر در ادامه این جلسه گفت: پیشنهادی که سال گذشته هم داشتیم این بود که اجرای سرود دسته‌جمعی در یادواره شهدای منطقه ارسباران همانند سرود دسته‌جمعی در دیدار هزاران نفر از مردم آذربایجان با رهبر معظم انقلاب اسلامی فضای یادواره را متحول می‌کند.

وی با اشاره به اینکه آن وظیفه‌ای که در قبال شهدا داریم مدیریت شهرستان کلیبر برای همکاری در برگزاری یادواره شهدای منطقه ارسباران آمادگی کاملی دارد، افزود: به جهت پرباری یادواره شهدای منطقه ارسباران تا حد توان از دبیرخانه این یادواره حمایت می‌کنیم.

 

انقلاب نکردیم که با شعار اصلاح‌طلب و اصول‌گرا علیه یکدیگر جبهه‌گیری کنیم

احمدعلی اسدپور، فرماندار شهرستان خداآفرین نیز در این جلسه بابیان اینکه برگزاری یادواره‌های شهدا قدم کوچکی برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است، اظهار کرد: متأسفانه تا به حال نتوانسته‌ایم زحمات و جان‌فشانی‌هایی که برای پیروزی و تداوم انقلاب اسلامی کشیده شده را برای نسل جوان انتقال دهیم و همین امر باعث شده تا جوانان از اهداف اصلی انقلاب اسلامی فاصله بگیرند.

وی افزود: بنده یکی از جانبازان دوران دفاع مقدس هستم و هر موقع که از هم‌رزمانمان یاد می‌کنیم خاطره آن دوران برایم زنده می‌شود اما جوانان امروزی به خاطر این‌که گفته نشده رزمندگان اسلام و شهدا در دوران دفاع مقدس چه فداکاری و جان‌فشانی کرده‌اند طبیعی است تا جوانان دوران دفاع مقدس را درک نکنند.

فرماندار شهرستان خداآفرین با اشاره به اینکه برای تداوم انقلاب اسلامی هزاران هزار شهید، جانباز و ایثارگر تقدیم شده ولی وضعیتی که مردم در شرایط فعلی تحمل می‌کنند همه مسئولان را متأسف می‌کند، گفت: برای همه سؤال است که مشکلات از کجا ناشی می‌شود؟ چرا باید این روزها را ببینیم؟ شاید عامل اصلی این باشد که نتوانسته‌ایم پیام شهدا را آن‌طور که باید و شاید به جوانان انتقال دهیم.

اسدپور اضافه کرد: متأسفانه بعضاً جوانان سؤالاتی را در باب مشکلات فعلی که حال گریبانگیر آن هستیم مطرح می‌کنند که حتی قادر نیستیم از گذشته پرافتخار دفاع کنیم اما شرایط فعلی ایجاب می‌کند تا هر آنچه را که در دوران پیش از انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس تجربه کرده‌ایم به جوانان انتقال دهیم تا آگاه باشند که انقلاب اسلامی چگونه شکل‌گرفته است.

وی با تأکید بر اینکه در دوران دفاع مقدس که جوانان آن زمان با جان و دل از اسلام، ولایت و کشور دفاع می‌کردند جناح‌بازی و اصلاح‌طلب و اصول‌گرا مفهومی نداشت، ابراز داشت: گاهاً امروزه سیاسی‌کاری‌ها و جناح‌بازی‌ها اعتماد عمومی مردم را نسبت به‌نظام و انقلاب بدبین می‌کند و همین امر ملعبه‌ای دست دشمن می‌شود تا علیه خودمان استفاده کند و از طرفی هم جناح‌بازی و اظهارات تفرقه‌آمیز به‌کل توصیه‌های رهبری را نقض می‌کند.

فرماندار شهرستان خداآفرین خاطرنشان کرد: از کسانی که شهدا را بهانه می‌کنند تا اهداف سیاسی خود و جناح را ترویج دهند انتقاد دارم، مگر انقلابیون، شهدا، جانبازان و ایثارگران در زمان انقلاب و دوران دفاع مقدس به مقابله با دشمن رفتند تا امروز جناح‌بندی کنیم مگر مقام معظم رهبری مسئولان و مردم را تشویق به حفظ اتحاد نمی‌کنند؟ چرا باید حرف‌هایی در مجالس و مراسمات زده شود که رنگ و بوی تفرقه دارد.

اسدپور با ذکر اینکه جناح‌بازی و سیاسی‌کاری در شرایط فعلی که مردم هزاران مشکل‌دارند همانند آن است که بر زخم‌های مردم نمک پاشیده می‌شود، خاطرنشان کرد: چرا عده‌ای که نه جبهه رفته‌اند و نه نقشی در انقلاب داشتند با خون شهدا معامله می‌کنند، خدای‌ناکرده اگر روزی پای دشمن به این کشور باز شود نه اصلاح‌طلب و نه اصول‌گرا نمی‌شناسد امیدواریم جناح‌بازی‌ها کنار گذاشته شود.

 

دستگاه‌های دولتی آماده همکاری در برگزاری یادواره شهدای ارسباران

علی حسن‌زاده، معاون فرماندار شهرستان اهر در پایان این جلسه با اشاره به اینکه دستگاه‌های دولتی در برگزاری یادواره شهدای منطقه ارسباران پای‌کار هستند، اظهار کرد: بنده بر حسب دستور فرماندار شهرستان اهر و با همراهی دستگاه‌های دولتی برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر یادواره شهدای ارسباران شبانه‌روز آماده همکاری هستم.