به گزارش خبرنگار اهرامروز، سید محمد عابدی در گفت‌وگو با خبرنگاران شهرستان اهر، اظهار داشت: تاکنون فرآیند انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس دهم حوزه انتخابیه اهر و هریس و شوراهای اسلامی شهر و روستا به‌خوبی انجام داده‌ایم و اخبار و اطلاعات مربوط به این انتخابات را از طریق رسانه‌ها اعلام کردیم.

وی با اشاره به اینکه در مدت ثبت‌نام از داوطلبان انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس دهم حوزه انتخابیه اهر و هریس ۴۶ نفر برای شرکت در این انتخابات نام‌نویسی کردند، افزود: مرحله بررسی صلاحیت‌های کاندیداهای انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس دهم حوزه انتخابیه اهر و هریس از سوی هیئت اجرایی پشت سر گذاشته‌شده که در بررسی‌ها صلاحیت سه تن از کاندیداها محرز نشد.

فرماندار اهر اضافه کرد: طبق زمان‌بندی انتخابات، در حال حاضر بررسی صلاحیت‌های داوطلبان انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس دهم حوزه انتخابیه اهر و هریس به هیئت نظارت بر انتخابات آذربایجان شرقی ارسال‌شده که قرار است این هیئت نتیجه بررسی صلاحیت داوطلبان میان‌دوره‌ای مجلس را روز ۱۹ فروردین‌ماه به فرمانداری‌ها اعلام کند و کسانی که تأیید صلاحیت می‌شوند هیچ‌گونه برگه‌ای مبنی بر تأیید دریافت نمی‌کنند و کسانی رد صلاحیت می‌شوند جهت پیگیری به آن‌ها برگه رد صلاحیت ارسال می‌شود.

عابدی با ذکر این‌که اغلب کاندیداهای شوراهای اسلامی شهر و روستا و میان‌دوره‌ای مجلس اهر و هریس قشر جوان هستند، ادامه داد: با توجه به برگزاری انتخابات شوراهای روستایی در ۱۲۰ روستای اهر با تلاش‌های بخشدار بخش مرکزی این شهرستان تعداد روستاهایی که انتخابات شورا در آن برگزار خواهد شد به ۱۲۳ روستا افزایش یافت.

وی بابیان اینکه شهرهایی که اعضای شورای شهر دارای ۷ الی ۹ نفر عضو دارند انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا در همان شهرها به‌صورت تمام الکترونیک برگزار می‌شود، گفت: با توجه به این‌که شورای اسلامی شهر اهر در این دوره ۷ عضو اصلی خواهد داشت با نظر وزارت کشور انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا در حوزه انتخابیه اهر به‌صورت تمام الکترونیک برگزار می‌شود.

فرماندار اهر تصریح کرد: پیروزی کاندیداهای انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس و شوراهای اسلامی شهر و روستا حتی با اختلاف یک رأی به نتیجه می‌رسد و کسی که یک رأی اضافه‌تر از دومین نفر داشته باشد پیروز انتخابات است و این دو انتخابات دیگر به دور دوم کشیده نمی‌شود.

رئیس ستاد انتخابات شهرستان اهر با اشاره به اینکه مراجع چهارگانه نتیجه استعلامات داوطلبان انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا را ۱۶ فروردین‌ماه به فرمانداری اهر اعلام می‌کنند، گفت: پس از اعلام نتیجه استعلامات، بررسی صلاحیت‌های داوطلبان انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستاهای شهرستان اهر در هیئت اجرایی آغاز می‌شود و تا ۲۳ فروردین‌ماه ادامه خواهد داشت.

عابدی بیان داشت: آگاهی و نظارت مردم بر انتخابات نتیجه بسیار خوبی را خواهیم گرفت درحالی‌که مردم اهر بایستی از تمام فرآیند انتخابات ریاست جمهوری، میان‌دوره‌ای مجلس شورای اسلامی و شوراهای اسلامی شهر و روستا اطلاع داشته باشند.

وی بابیان اینکه ۲۲ فروردین‌ماه هیئت اجرایی انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری در شهرستان اهر تشکیل می‌شود، یادآور شد: شهرستان اهر در این خصوص فعالیت خاصی ندارد و تنها وظیفه هیئت اجرایی در جهت برگزاری انتخابات ریاست جمهوری تعیین شعب اخذ رأی است.

فرماندار اهر در پایان با تأکید بر اینکه با تمهیدات و اقداماتی که انجام دادیم تمامی روستاهای شهرستان اهر بدون شورا باقی نماند، خاطرنشان کرد: حد نصاب کاندیداهای بخش مرکزی اهر ۴ نفر بود و ما توانستیم برای تمامی روستاهای دارای شورا، داوطلب ثبت‌نام کنیم این در حالی است که حتی روستاهای برخی شهرستان‌ها بدون شورا ماند.

عابدی در پاسخ به سؤال خبرنگاری مبنی بر اینکه ستاد انتخابات شهرستان اهر برای جلوگیری خرید و فروش رأی چه تمهیداتی انجام می‌دهید، اظهار کرد: برای این‌که دست افراد سودجو را از خرید و فروش رأی قطع کنیم مجبور به تغییر محل برخی شعب اخذ رأی هستیم و به همین دلیل محل اخذ رأی را در برخی نقاط شهر اهر در معرض دید عموم مردم قرار می‌دهیم.

فرماندار شهرستان اهر جلوگیری از خرید و فروش رأی را نیازمند فرهنگ‌سازی دانست، افزود: برای اینکه بتوانیم از خرید و فروش و از بین رفتن حق و حقوق سایر داوطلبان جلوگیری کنیم بایستی خود مردم پای‌کار باشند و اجازه ندهند که برخی افراد با پول‌های کثیف آینده شهر و منطقه را خدشه‌دار کند.

وی با اشاره به اینکه رأی مردم در مقابل مادیات دنیوی قیمتی ندارد و با میلیاردها نیز نمی‌توان سرنوشت مردم و شهر را مقایسه کرد، ادامه داد: افرادی که در آستانه انتخابات‌ها نسبت به رأی خری اقدام می‌کنند را در اهر شناسایی کرده‌ایم و همه این افراد تحت نظر هستند و از طرفی دیگر در انتخابات گذشته افرادی به‌صورت برنامه‌ریزی‌شده قصد خرید رأی داشتند که خوشبختانه با تمهیداتی که انجام شد نتوانستند به هدف خود دست یابند.

انتهای پیام/