به گزارش ارسباران نیوز، اسماعیل جبارزاده  عصر پنجشنبه در دیدار مسعود سلطانی فر معاون رییس جمهور و ریس سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری کشور با وی  ، بر تکمیل طرح های توسعه گردشگری و مرمت اماکن تاریخی و فرهنگی از سوی این سازمان  تاکید کرد.

وی یاد آور شد که تبریز به دلیل ظرفیت ها و همت مسوولان محلی ی به عنوان شهر نمونه گردشگری اسلامی انتخاب شده و برای اینکه خودمان را برای سال ۲۰۱۸ آماده کنیم و میزبان شایسته از گردشگران کشورهای اسلامی باشیم نیازمند همکاری و مشارکت سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری و همکاری همه مسوولان در سطح ملی و محلی هستیم .

استاندار آذربایجان شرقی اعلام کرد : بحث گردشگری و لزوم توسعه آن به عنوان یکی از هسته های کلیدی سند توسعه استان مورد توجه قرار گرفته و با جدیت از سوی مسوولان دنبال می شود.

جبارزاده گفت: انتخاب تبریز به عنوان پایتخت گردشگری جهان اسلام در سال ۲۰۱۸ محرک مضاعفی برای توسعه گردشگری استان است.

وی با بیان اینکه در تعطیلان نوروز امسال استان آذربایجان شرقی آماده میزبانی از گردشگران است ، از همراهی بازاریان تبریز در زمینه بازکردن دکان های بازار در روزهای تعطیل نوروز قدردانی کرد .

شهردار تبریز هم در این دیدار از پیشرفت ۴۰ درصدی سالن همایش های بین المللی تبریز خبرداد و گفت: هتل لاله پارک هم اردیبهشت امسال بهره برداری می شود.

صادق نجفی با اعلام اینکه برای طرح توسعه مقبره الشعرای تبریز ۶۰۰ میلیارد ریال هزینه شده و بهمن ماه سال آینده بهره برداری می شود ، خواستار واگذاری موضوع مرمت و بازسازی بازار تبریز به شهرداری شد.

شهر تبریز در اجلاس کارشناسان ارشد نهمین کنفرانس وزیران گردشگری کشورهای عضو سازمان همکاری های اسلامی (۱دی ۱۳۹۴) در شهر نیامی پایتخت جمهوری نیجر به عنوان شهر نمونه گردشگری کشورهای اسلامی در سال ۲۰۱۸ انتخاب شد.