به گزارش خبرنگار اهرامروز، مهدی زارعی در دیدار جمعی از اصحاب هنر شهرستان اهر با امام جمعه این شهرستان که به مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی برگزار شد، اظهار داشت: سالروز شهادت شهید آوینی که هفته هنر انقلاب اسلامی نام‌گذاری شده، فرهنگ و ارشاد اسلامی، انجمن‌های فرهنگی و هنری و بسیج هنرمندان شهرستان اهر در گرامیداشت این هفته برنامه‌های مختلفی را برگزار می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه هنر در نظام و انقلاب اسلامی به‌قدری ارزشمند است که هنرمندان را با شهدا هم‌طراز می‌داند، افزود: انقلاب اسلامی از هنرمندان انتظار دارد تا آثار و محتوایی که تولید می‌کند هم‌طراز با شهدا و در شأن و انتظار دین اسلام بوده باشد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اهر هدف از این دیدار را تجدید میثاق هنرمندان با ولایت عنوان کرد، گفت: هنرمندان تابع امر ولایت مطلق فقیه هستند و همواره این را هنرمندان تا به حال به‌خوبی نشان داده‌اند چراکه تابع امر ولایت بودن یکی از شاخصه‌های یک هنرمند انقلابی است.

زارعی، دیدار با خانواده‌های شهدای هنرمند، پیشکسوتان هنرمند، برگزاری چندین نمایشگاه هنری، برگزاری وورکشاپ های تخصصی هنر، یادواره شهدای هنرمند شهرستان اهر و چندین برنامه‌های شاخص و جزئی هنری را از دیگر برنامه‌های هفته هنر انقلاب اسلامی در شهرستان اهر ذکر کرد.

وی تصریح کرد: هنر در نظام جمهوری اسلامی جایگاهی بس رفیع دارد که اختصاص هفته هنر انقلاب اسلامی نشان از جایگاه آن در نظام است، خواسته نظام اسلامی از هنر و هنرمندان تلاش در جهت تربیت نیروهایی در طراز جامعه اسلامی است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اهر با اشاره به پتانسیل‌های بالای هنری در شهرستان اهر تصریح کرد: در جهت رسیدن به جایگاه واقعی هنر انقلاب اسلامی باید بیش‌ازپیش تلاش نماییم.

انتهای پیام/