محمد فرزاد در گفت‌و‌گو با خبرنگار اهرامروز، با اشاره به این‌که توسعه کسب و کارهای اینترنتی مبتنی بر هنر و خلاقیت با نگاه حمایتی مسئولان شهرستانی است اظهار داشت: خوشبختانه حوزه کسب و کارهای اینترنتی نیاز به تبلیغات ندارد و جوانان به صورت خودجوش به این نتیجه رسیده‌اند تا باید به سمت کسب و کار اینترنتی بروند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان شرقی ادامه داد: مسئولان شهرستان‌ها، دانشگاه‌ها و مراکز علمی از جمله شهرستان اهر بایستی به این نتیجه برسند که کسب و کارهای اینترنتی نیاز به توسعه و حمایت دارند و بر همین اساس استارت آپ‌ها را به این سمت هدایت کنند و با تسهیلات حمایتی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات این کسب و کارها را به نتیجه مطلوب برسانیم.

وی بر لزوم فرهنگ‌سازی استفاده از کسب و کارهای آنلاین در بستر اینترنت در بین مردم تاکید کرد و گفت: مسئولان شهرستان‌ها بایستی برای فرهنگ‌سازی استفاده مردم از ظرفیت‌های کسب و کارهای اینترنتی که نقش مهمی در توسعه کسب و کار آنلاین دارد همت و عزم جدی داشته باشند.

فرزاد بابیان این‌که شهرستان اهر ظرفیت تشکیل و ایجاد «خانه استارت آپ» را دارد، گفت: خانه استارت آپ لزوماً مختص حوزه ICT نیست، هرچند بیشترین آمار استارت آپ مربوط به حوزه آی‌سی‌تی است و چون تجربه خوبی در ایجاد «خانه استارت آپ» داریم حاضریم تا این تجربیات را برای راه‌اندازی خانه استارت آپ در شهرستان اهر در اختیار مسئولان شهرستانی قرار دهیم.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان شرقی در پاسخ به سوالی در خصوص این‌که وزیر ارتباطات در مجلس گفته بودند که امسال تمامی روستاها به اینترنت پرسرعت متصل می‌شوند، به نظر شما این وعده در آذربایجان شرقی تحقق خواهد یافت؟ گفت: طبق همان برنامه‌ای که وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفته‌اند تجهیز روستاها به اینترنت پرسرعت ادامه دارد شاید حتی زودتر از برنامه هم این وعده تحقق یابد.

وی در ادامه با اشاره به اولویت تجهیز مدارس شهری و روستایی آذربایجان شرقی به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت در آستانه بازگشایی مدارس گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و برگزاری کلاس‌های تحسیلی به صورت مجازی، تاکید دولت بر این است تا زیرساخت‌های برگزاری کلاس درس در بستر فضای مجازی در شرایط کرونایی تقویت شود و وزارت ارتباطات به تبع ادارات کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان‌ها بیشترین حوزه کاری خود را برای تقویت زیرساخت‌های تحصیل مجازی یا از راه دور کرده‌اند.

فرزاد خاطرنشان کرد: در برخی حوزه‌ها به منظور بهره‌مندی دانش‌آموزان آذربایجان شرقی از تحصیل از راه دور در بستر فضای مجازی و تجهیز مدارس به زیرساخت‌های ارتباطی ۹۷٫۸ درصد پیشرفت داشته‌ایم.