ه گزارش خبرنگار اهرامروز، زاهد محمودی در چهارمین جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان اهر در سال‌جاری با قدردانی از عوامل آموزش و پرورش و مدارس در رابطه با برگزاری سالم امتحانات نهایی و کنکور سراسری اظهار داشت: برگزاری موفق امتحانات نهایی و کنکور سراسری از هر حیث با اهمیت بود و از این‌که عوامل اجرایی این رویدادها را با سلامت و آرامش برگزار کردند قدردانی می‌کنم.

وی افزود: ما در کمیته برنامه‌ریزی شهرستان اهر رویکردمان این است که بتوانیم به آموزش و پرورش از لحاظ تامین تجهیزات و آماده‌سازی مدارس کمک کنیم، منتهی اعتباری که از ناحیه اعتبارات استانی به شهرستان اهر تخصیص می‌یابد سهم آموزش و پرورش را به مدیریت تخصیص می‌دهیم و آموزش و پرورش اهر بر اساس نیازمندی‌ها اعتبارات را بین مدارس توزیع می‌کند.

فرماندار شهرستان اهر، بهره‌گیری از ظرفیت‌های خیرین مدرسه‌ساز و مدرسه‌یار برای تامین نیازهای مدارس و بهسازی فضای آموزشی را ضروری دانست و گفت: مدیران آموزش و پرورش تهداتی که سال‌های گذشته خیرین در رابطه با ساخت و تامین تجهیزات مدارس داشته‌اند را پیگیری کنند.

محمودی بابیان اینکه اعضای شورای آموزش و پرورش اهر با حذف ۸۸ نفر از عوامل مدرسه مخالف هستند، گفت: این مخالفت با سامان‌دهی نیروی انسانی طبق دستورالعمل ابلاغی از سوی اداره‌کل آموزش و پرورش استان طی صورت‌جلسه‌ای به شورای آموزش و پرورش آذربایجان شرقی ارجاع می‌شود که در صورت موافقت استاندار جهت حذف این دستورالعمل به وزارت متبوعه ارسال خواهد شد.

مشارکت‌های مردم در مدارس باید به صورت داوطلبانه باشد

وی اضافه کرد: سامان‌دهی نیروی انسانی در هر سازمان و دستگاهی بایستی منجر به ارتقاء سیستم آن سازمان و دستگاه شود ولو این‌که سامان‌دهی نیروی انسانی به ضرر باشد می‌توان از آن خودداری کرد.

فرماندار شهرستان اهر بر لزوم کیفی‌سازی سیستم آموزشی و پرورشی تاکید کرد و افزود: جلب مشارکت‌های داوطلبانه مردم در امور مدارس با دریافت اجباری وجه تفاوت بسیاری وجود دارد که این موضوع را با دادستان عمومی و انقلاب نیز در میان گذاشتیم و مقرر شد تا طبق دستورالعمل ابلاغی وزارت آموزش و پرورش، اخذ اجباری وجه و منوط ثبت‌نام دانش‌آموزان در مدارس به پرداخت وجه ممنوع است.

محمودی تصریح کرد: جلب مشارکت‌های مردمی برای تامین هزینه‌های مدارس هر چند اجباری نیست ولی برای آن‌که شائبه وجود نداشته باشد مردم می‌توانند در مدیریت مدارس در طول سال‌تحصیلی مشارکت داشته باشند در این خصوص جلب مشارکت‌های مردم در مدارس جهت بررسی بیشتر در دستور کار جلسه آینده شورای آموزش و پرورش اهر قرار گیرد.

وی با تاکید بر اینکه مشارکت داوطلبانه والدین در تامین هزینه‌های مدارس منع قانونی ندارد، یادآور شد: اگر ثبت‌نام دانش‌آموزان در مدارس مشروط به این باشد که والدین وجه بپردازند غیرقانونی است اما مشارکت داوطلبانه منع قانونی ندارد.