به گزارش خبرنگار اهرامروز، آیت‌الله جواد حاجی‌زاده در جلسه ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر شهرستان اهر با اشاره به اینکه دشمنان در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، فکر پلید براندازی را در سر می‌پرورانند، اظهار داشت: امروز نیازمندیم تا از داشته‌هایمان حراست کنیم، چرا که برخی‌ها دستاوردهای انقلاب را سیاه‌نمایی می‌کنند.

وی افزود: حفظ اصل نظام و انقلاب اسلامی در شرایطی که دشمنان قصد ناکارآمد نشان دادن انقلاب دارند یک وظیفه و تکلیف است.

امام جمعه اهر با ذکر اینکه ستاد امر به معروف و نهی از منکر ولیده انقلاب اسلامی است، گفت: هر دستگاهی باید دستاوردهای انقلاب اسلامی را تشریح کند چون خیلی از موارد پیش از انقلاب وجود نداشت و همه بعد از انقلاب به وجود آمده است.

حاجی‌زاده بر لزوم توجه دولت‌مردان به رفع مشکلات مردم تاکید کرد و ادامه داد: دوران پساانقلاب با زمان رژیم پهلوی تفاوت‌های بسیاری وجود دارد در حالی که آن زمان نه اقتدار وجود داشت و نه عظمت، چون حاکمان آن زمان ایران را به زیر سلطه استکبار برده بودند.

وی تصریح کرد: در شرایطی که دشمن می‌خواهد دستاوردهای انقلاب اسلامی را سیاه‌نمایی کند باید موج شکرگزاری راه‌اندازی کنیم تا دستاوردها تشریح و از بابت آن قدردانی شود.

امام جمعه اهر بابیان این‌که رهبری و دولت از مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم اطلاع دارند، گفت: متاسفانه بعضاً سوءمدیریت‌ها و مشکلاتی که اجانب ایجاد می کنند، باعث به وجود آمدن مشکلات اقتصادی شده و همین موضوع به سوژه‌ای برای رسانه‌های معاند تبدیل شده است.

حاجی‌زاده، ابراز داشت: اگر قرار باشد برای نظام اسلامی سرمایه جمع کنیم، چرا از راه غیر دینی وارد شویم؟ وزارت ارشاد که جزوی از نظام اسلامی است، باید در صدور مجوزها دقت نماید.

وی افزود: اگر خدای‌ناکرده روزی در کشور اسلامیت از بین‌رود طولی نمی‌کشد جمهوریت را از ما می‌گیرند و از این‌رو باید در هر مقطعی هوشیار و آگاه باشیم، بنده مدافع دین و شرعیات هستم و اگر در برنامه‌ای مغایر شرع عمل شود بنده خود آن برنامه را ترک می‌کنم.

امام جمعه اهر با تاکید بر نظارت دقیق بر برنامه‌های فرهنگی، هنری، کنسرت و پرهیز از صدور مجوز در مناسبت‌ها گفت: اگر اتفاقی در برنامه‌ای بیفتد و برگزارکنندگان خلاف مجوز صادر شده عمل نمایند، باید برخورد شود.

حاجی‌زاده خاطرنشان کرد: هیچ‌کسی با شادی و نشاط مردم مخالف نیست، بلکه دین اسلام نیز بیش از هر چیز به شادی توجه دارد اما قرار نمی‌شود معصیت و گناه را به نام شادی و نشاط تعبیر کنیم.

ابراهیم قربانی

سیاه‌نمایی دستاوردهای انقلاب از سوی رسانه‌های معاند ناشی از ضعف برنامه‌ریزان است

ابراهیم قربانی‌کلهر، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر نیز در این جلسه با ذکر اینکه برای راه‌اندازی موج تبیین و قدردانی از دستاوردهای انقلاب اسلامی آماده نشده‌ایم، اظهار داشت: متاسفانه اگر رسانه‌های معاند دستاوردهای انقلاب اسلامی را سیاه‌نمایی می‌کنند مشکل از خودمان است که بهانه دست دشمن می‌دهیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر افزود: در طول چهل‌سال گذشته آنطور که باید و شاید نتوانسته‌ایم فرهنگ‌سازی کنیم و الگو معرفی کنیم البته باید قبول کنیم که ضعف‌هایی داریم.

وی ادامه داد: وقتی گفته می‌شود مردم از برنامه‌های شبکه‌های ماهواره‌ای رغبت نشان می‌دهند نشان‌گر ضعف رسانه ملی ماست چون نمی‌تواند ذائقه مخاطب را بشناسد.

قربانی‌کلهر بابیان اینکه برنامه‌ریزی دشمن برای سیاه‌نمایی دستاوردهای نظام و انقلاب اسلامی دقیق و کارشناسی شده است، یادآور شد: بسیاری از کارشناسان معتقدند انقلاب اسلامی دستاوردهای زیادی داشته اما با دوران پیش از انقلاب چون مقایسه می‌شود قابل لمس به معنای واقعی نیست چراکه باید وضعیت کشور را با کشورهای همتراز که اکنون از آنها پیشی گرفته‌ایم مقایسه کنیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر با انتقاد از نبود برنامه‌ریزی برای تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: وقتی شبکه‌های ماهواره‌ای با پخش برنامه‌های متنوع مسیحیت را تبلیغ می‌کند و کودکان ایرانی جذب تماشای آن می‌شوند، صدا و سیمای ما برنامه‌های جذابی در برابر آن ندارد چون برای این‌ها برنامه‌ریزی نکرده‌ایم.

قدر رمضان پور

قدر رمضان پور

ایجاد نشاط و شادابی در جامعه ضروری است

قادر رمضان‌پور، مدیر آموزش و پرورش اهر نیز در این جلسه با اشاره به اینکه از ابتدای سال‌تحصیلی تا به امروز بیش از ۷۰ جلسه مختص آسیب‌های اجتماعی در آموزش و پرورش برگزار کرده‌ایم، اظهار داشت: در جامعه از نظر آسیب‌های اجتماعی مشکلات بسیاری داریم و برای پیشگیری از آسیب‌ها بایستی به دین و شرعیات رجوع کنیم.

وی افزود: همانطور که معتقدیم باید دانش‌آموزان از سنین پایین تربیت شوند البته واقعیت این است که دبیران پرورشی آنطور که باید و شاید نمی‌توانند بر تربیت دانش‌آموزان تاثیرگذار باشند و آن دبیرانی که تاثیرگذارترند دبیران ریاضی، زبان خارجه و زیست است.

مدیر آموزش و پرورش اهر ادامه داد: تاکید داریم اگر قرار باشد به دانش‌آموزان مسائل دینی و شرعی آموزش داده شود از طریق دبیران ریاضی یا زیست آموزش‌ها را منتقل کنیم هرچند رابطه این دو از نگاه عام بی ارتباط هستند ولی این را در نظر داشته باشیم که کدام معلم می تواند بهتر در تربیت دانش‌آموزان تاثیرگذار باشد.

رمضان‌پور، ایجاد نشاط و شادابی را در جامعه ضروری دانست و گفت: امروزه خانواده‌ها از هر حیث مشکلات زیادی دارند که ریشه اغلب مشکلات از حوزه اقتصادی و معیشتی ناشی می‌شود.

وی بابیان اینکه افراط و تفریط اگر در هر حوزه‌ای باشد مردم به سمت آن حوزه نمی‌روند، خاطرنشان کرد: اسلام با شادی و نشاط مخالفت نمی‌کند اما برخی با افراط و تفریط خواسته‌های خود را به پای اسلام می‌نویسند.

انتهای پیام/