به گزارش خبرنگار اهرامروز، دکتر ابوالفضل غنی‌زاده در جمع راهپیمایان روز جهانی قدس و نمازگزاران نماز جمعه اهر اظهار داشت: از حضور حماسی و بی‌نظیر مردم روزه‌دار شهرستان اهر در راهپیمایی روز جهانی قدس قدردانی می‌کنم، مردم اهر با حضور در راهپیمایی روز جهانی قدس با ملت ستم‌دیده و رنج‌کشیده فلسطین؛ همبستگی و حمایت خود را در برابر جنایت‌های رژیم صهیونیستی اعلام کردند.

❇️ این مقام ارشد شهرستان اهر با تأکید بر این‌که نباید در برابر جنایات رژیم صهیونیستی ساکت شویم، ابراز داشت: ملت ایران همواره روحیه دفاع از مظلومان و ستم‌دیدگان را داشته و دارد، رژیم صهیونیستی با جنایت‌هایی که کرده قطعاً طبق تعبیر مقام معظم رهبری آینده روشنی نخواهد داشت همانطور که اکنون شاهد فروپاشی رژیم صهیونیستی هستیم پیش‌بینی نابودی رژیم غاصب صهیونیستی تحقق خواهد یافت.

❇️ فرماندار اهر در ادامه با اشاره به بحران پیش‌روی شهرستان اهر افزود: در سال‌جاری اصلی‌ترین بحران و چالشی که در شهرستان اهر با آن روبرو هستیم در حوزه کم‌آبی است. در حال حاضر در سد ستارخان حدود ۸ میلیون مترمکعب آب داریم و با توجه به نیاز ۱۳ میلیون مترمکعبی جهت شرب، منابع آبی برای نیازهای شهرستان اهر هنوز تأمین نشده است از این‌رو از مردم اهر تقاضا داریم برای عبور از بحران کم‌آبی حداقل صرفه‌جویی در مصرف آب را در اولویت قرار دهند.

❇️ وی بابیان این‌که طبق استانداردها کمترین سرآنه مصرف روزانه آب به ازای هر شهروند ۱۵۰ لیتر و بالاترین سرانه مصرف ۲۲۰ لیتر است، گفت: در شهرستان اهر سرانه مصرف آب به ازای هر شهروند ۳۳۰ لیتر بوده و این مهم نشان می‌دهد مصرف آب در اهر ۲ برابر استانداردهاست. لذا برای جلوگیری از جیره‌بندی احتمالی آب و کاهش مصرف آب در بخش خانگی، شهروندان اهری نهایت همکاری را داشته باشند.

❇️ غنی‌زاده بر لزوم توجه مردم اهر به صرفه‌جویی حداکثری در مصرف آب تأکید کرد و یادآور شد: با توجه به اینکه بارندگی‌ها در شهرستان اهر کاهش چشم‌گیری داشته و به تبع آن ورودی آب به مخزن سد ستارخان جهت تأمین نیازهای آبی روند کاهشی داشته است، در حال حاضر نیز آب مورد نیاز برای بخش کشاورزی شهرستان اهر تأمین نشده است.

❇️ فرماندار اهر با اشاره به این‌که دستگاه‌های اجرایی از هیچ تلاشی برای تحقق شعار سال «مهار تورم و رشد تولید» دریغ نخواهند کرد، گفت: در راستای تحقق شعار سال و پیگیری مطالبات مردم اهر در تعیین نرخ شن و ماسه، این موضوع را در اولویت کاری قرار دادیم و با توجه به افزایش بیش از ۴۰ درصدی قیمت شن و ماسه برای بررسی موضوع جلساتی برگزار کردیم، انشاالله تا هفته‌ی آینده نرخ عادلانه و کارشناسی شده برای شن و ماسه در شهرستان اهر تعیین خواهد شد.

❇️ وی با تأکید بر این‌که ایجاد واحدهای تولیدی در جهت تحقق شعار رشد تولید و اشتغال‌زایی در شهرستان اهر پیگیری می‌شود، یادآور شد: کارخانه تولید سولفید سدیم پرک با سرمایه‌گذاری ۸۰۰ میلیارد تومانی توسط شرکت ملی صنایع مس ایران و مجتمع مس سونگون در شهرستان اهر احداث خواهد شد و با انجام مراحل تکمیلی، حجم سرمایه‌گذاری در این کارخانه به ۱۰۰۰ میلیارد تومان نیز خواهد رسید.

❇️ غنی‌زاده از شروع مقدمات سرمایه‌گذاری ۱۵۰۰۰ میلیارد تومانی در حوزه صنایع و معادن این شهرستان خبر داد و گفت: مقدمات سرمایه‌گذاری ۱۵ هزار میلیارد تومانی در حوزه معادن شهرستان اهر شروع شده، در این راستا دستگاه‌های اجرایی و نظارتی شهرستان به جهت ایجاد اشتغال و رشد تولید در حوزه صنایع معدنی از سرمایه‌گذار حمایت می‌کنند.

❇️ فرماندار اهر از افتتاح خانه صنعت و معدن و کارخانه تولید قند و تصفیه شکر شمال‌غرب کشور با اشتغال ۴۰۰ نفر در آینده نزدیک خبر داد و افزود: با توجه به نرخ بالای بیکاری جوانان در شهرستان اهر، اولویت ما پیگیری طرح‌های سرمایه‌گذاری دارای فرصت‌های شغلی برای جوانان بیکار اهری است.

❇️ وی در پایان با ذکر این‌که اجرای طرح‌های گردشگری با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در شهرستان اهر به جهت توسعه زیرساخت‌های گردشگری پیگیری می‌شود، اظهار کرد: طرح‌های سرمایه‌گذاری گردشگری از جمله ایجاد تله‌کابین و پُل در محور اهر-مشگین‌شهر که توسط سرمایه‌گذار بخش خصوصی انجام خواهد گرفت، در ادامه روند با موانعی مواجه شده در این راستا موضوع را به خدمت استاندار محترم آذربایجان‌شرقی گزارش و ارائه طریق خواسته شده است و پیگیر رفع موانع طرح‌های سرمایه‌گذاری گردشگری هستیم

خبر: پرویز گلی زاده