به گزارش خبرنگار اهرامروز، سرگرد ناصر پاشایی در آئین گرامیداشت روز راهداری و آغاز عملیات راهداری زمستانی از افزایش ۱۵ درصدی تردد در محورهای مواصلاتی شهرستان اهر از ابتدای سال‌جاری خبر داد و گفت: در محورهای مواصلاتی منطقه‌ی ارسباران تصادفات رانندگی روند افزایشی داشته و در محورهای مواصلاتی شهرستان اهر و اقدامات پیشگیرانه، روند افزایشی حوادث رانندگی جاده‌ای را شاهد نبودیم.

فرمانده پلیس‌راه اهر- تبریز بابیان این‌که مدارس حاشیه جاده‌های منطقه‌ی ارسباران ایمن‌سازی شده است، افزود: برای اینکه دانش‌آموزان مدارس حاشیه جاده‌ها در منطقه‌ی ارسباران دچار حادثه نشوند، اقدام به ایمن‌سازی کرده‌ایم.

وی همچنین از اجرای طرح صدور گواهینامه موتورسیکلت در روستاهای منطقه‌ی ارسباران خبر داد و گفت: در اجرای طرح صدور گواهینامه موتورسیکلت، نزدیک به ۴۰۰۰ نفر در شهرستان‌های پنج‌گانه ارسباران ثبت‌نام کرده بودند و که پس از برگزاری آزمون، بیش از ۳۰۰۰ نفر از متقاضیان گواهینامه موتورسیکلت در آزمون قبول شده‌اند.

پاشایی با تأکید بر این‌که ارتقا جاده اهر- تبریز به بزرگراه بدون توجه به ایمن‌سازی، به حوادث رانندگی دامن می‌زند، خاطرنشان کرد: تکمیل بزرگراه اهر-تبریز بدون اینکه ایمنی بزرگراه تأمین شود شاهد بروز حوادث رانندگی و تلفات جانی هستیم، در این زمینه قصور راه و شهرسازی مشهود است و هنوز با گذشت زمان ایمنی دوربرگردان‌های بزرگراه اهر-تبریز تأمین نشده است.

فرمانده پلیس‌راه اهر- تبریز از وقوع ۲۴ فقره حوادث رانندگی در دوربرگردان شهرک طی ۱۰ روز گذشته خبر داد و افزود: به مسئولان ذی‌ربط در رابطه با بروز حوادث رانندگی در دوربرگردان شهرک نامه نوشتیم ولی پاسخی دریافت نکردیم، تقاضا دارم تا نسبت به ایمن‌سازی بزرگراه اهر-تبریز توجه ویژه‌ای از سوی دستگاه‌های مسئول انجام گیرد.

خبر: علی دایلاری